×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تقویت رسانه های الکترونیکی و مجازی در دستور کار قرار گیرد

به گزارش کافه خبر قزوین،استاندار قزوین شب گذشته در جمع مدیران رسانه‌های استان قزوین که در سالن جلسات باغستان‌های استان قزوین برگزار شد،اظهار کرد: ما رسالتی داریم که باید در جهت انتفاع مردم و ارتقای وضعیت معیشتی و اقتصادی تلاش کنیم.

محمد مهدی اعلایی افزود: رسانه های مکتوب استان در حوزه اطلاع رسانی موفق بوده اند ولی هزینه بالا و نبود امکانات آنها را با محدودیت مواجه کرده است. 

این مقام مسئول بیان کرد: در فضای مجازی نسبت به سایر استانها باید فعالیت فعالان این حوزه تقویت شود و اعتلای آنها در بستر الکترونیکی و مجازی در دستور کار قرار گیرد که هزینه آن کمتر و راندمان بیشتری دارد،به همین منظور باید مسئولان با سایر دستگاه ها بستر فضای مجازی را بیش از پیش بسط و گسترش دهند.

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: خوشبختانه استان پیشینه و ریشه قدیمی در حوزه رسانه دارد و رسانه های استان موفق هستند. 

اعلایی اضافه کرد: ما یک رسالت مشترکی داریم و توجه به ظرفیت های استان رسالت همه ما است و هر چقدر در این مسیر همگراتر باشیم توفیق بیشتری خواهیم داشت. 

وی افزود: داشته های استان بسیار زیادتر از نمودهای آن است به عنوان مثال در حوزه معدن ظرفیت های زیادی داریم و فرهنگ، مزیت مطلق استان است و در این بستر همه حوزه های توسعه ای وجود دارد. 

استاندار قزوین با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان تصریح کرد: این حوزه چنانکه باید معرفی نشده است و باید برای معرفی داشته های بالفعل و بالقوه تلاش کنیم و رسانه های فعال در بستر فضای مجازی در این زمینه بسیار موثر هستند. 

وی ادامه داد: روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تردد در استان داریم و شاید ۱۰ درصد تردد کنندگان در جریان داشته های فرهنگی و گردشگری استان هستند که اگر این مشکل رفع شود نقش موثری در تحقق رونق اقتصادی در استان دارد. 

استاندار قزوین با اشاره به نقش رسانه ها در پیگیری مطالبات، افزود: متاسفانه تنها بخشی از تصمیم گیری‌ها در استان انجام می شود و با پیگیری رسانه ها می توان مطالبات ملی را پیگیری و محقق کرد. 

اعلایی توضیح داد: مطالبه‌گری حق رسانه‌ها است و مدیران باید پاسخگو باشند؛ اما از رسانه ها انتظار داریم در هنگام قضاوت در مورد افراد واقعیت ها را ببینند و در حوزه مدیران باید واقع گراتر باشند تا باعث آسیب دیدن افراد فعال در این حوزه نباشیم. 

وی افزود: اطلاع‌رسانی و ارتباط با مدیران را باید برنامه‌ریزی کنیم و جلسات شورای اطلاع رسانی استان باید منظم و مستمر برگزار شود تا مشکلات مرتفع شود. 

استاندار با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، گفت: در این شرایط، امیدآفرینی و ارتقای اعتماد مردم به نظام را از رسانه ها انتظار داریم.

 به گفته وی، دولت تلاش می کند فضاهای آسیب دیده گذشته را جبران کند و خوشبختانه شاخص های اقتصادی رو به بهبود خواهد گذاشت. 

اعلایی افزود: دولت تلاش می کند رویه های گذشته را اصلاح کند که در بلندمدت و کوتاه مدت اثر خود را بر اقتصاد و جامعه خواهد گذاشت. 

این مسئول با اشاره به اولویت های استان، افزود: موضوع تامین آب شرب استان را باید در برنامه داشته باشیم و برای افزایش راندمان تولید در بخش کشاورزی و صنعت تلاش کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.