×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
یک خبرنگار متعهد دارای حریت و بصیرت است/با اجرای مصوبات ستاد کرونا شان ماه محرم حفظ شود

 به گزارش کافه خبر قزوین،،نشست آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با جمعی از مدیران و خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان به مناسبت روز خبرنگار ظهر چهارشنبه در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی قزوین برگزار شد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی با اشاره به واقعه غدیر خم اظهار کرد: واقعه غدیر و حماسه عاشورا باز ظرفیت خبررسانی توانست به جایگاه خود دست یابد بنابراین پیامبران بزرگوار چون “نبی” هستند مهمترین اخبار همیشه از زبان آنان شنیده شده است به همین دلیل خبرنگاری شغلی همچون انبیاست.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه در هر جامعه رسانه‌های خوب و بد داریم افزود: یک رسانه می تواند به دنبال شیطنت و ترویج منکرات و رسانه دیگر به دنبال انتشار اخبار خوب و با ارزش باشد.

وی توضیح داد: در حال حاضر به جای جنگ نظامی جنگ رسانه ای در پیش است به همین سبب باید رسانه ها قدرتمند تر از همیشه نقش آفرین باشند علاوه بر این،یک خبرنگار نباید خارج از حوزه دین و ارزش‌ها با قلم خود در مسیر نادرست حرکت کند و در این میان، خبرنگار حماسه حسینی و قرآنی بودن ارزش دیگری دارد که باید سرلوحه کار خود قرار دهید.

به گفته این نماینده ولی فقیه، همه ما باید وابسته به دستگاه الهی و پیشوایان دینی همچون حضرت علی (ع) باشیم تا بتوانیم در مکتب آنان در مسیر درست گام برداشته و به سعادت برسیم.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره ویژگی‌های خبرنگار متعهد گفت: یکی از ارکان مهم شخصیت خبرنگاری، داشتن حریت است زیرا اگر اسیر منیت و خود خواهی و یا دچارحزب گرایی، قوم گرایی و جناح گرایی باشد هرگز به حریت و آزادگی دست نخواهد یافت.

عابدینی بیان کرد: یکی دیگر از ارکان مهم خبرنگاری، صداقت است و هر چه بتوانیم صداقت را تقویت و فرهنگسازی کنیم فاسد و مفسد در جامعه از بین می‌رود و خداوند نیز تأکید کرده است که همواره با صادقان که شاخص‌ترین آنها انبیاء و اولیاء هستند، همراه شوید و این مهم اهمیت صداقت را در نظام دینی نشان می‌دهد.

آیت الله عابدینی با اشاره به عزاداری‌های ماه محرم و صفر تصریح کرد: با توجه به نزیک شدن ماه محرم،باید مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی ترغیب کرد تا طبق فرموده مقام معظم رهبری، با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی،ضمن حفظ شان ماه محرم،عزاداری های حسینی برگزار شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.