×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حقوقدانان بسیجی می‌توانند مستشارانی امین برای همه سازمان‌ها باشند

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس کل دادگستری استان قزوین در نشست هم افزایی و نقش آفرینی حقوقدانان جبهه انقلاب اسلامی در سند تحول قضائی، با حضور مسئول بسیج حقوقدانان کشور، مسئولان قضائی و مدیران استان قزوین اظهار کرد: سازمان بسیج حقوقدانان می‌تواند یک مجموعه بسیار کارآمد در جهت دفاع از حقوق انقلاب، مردم، حاکمیت، قانون اساسی و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.

حجت الاسلام قدرتی افزود: حقوقدانان بسیجی می‌توانند مستشارانی امین برای همه سازمان‌ها و دستگاه‌هایی باشند که دغدغه حقوقی دارند، به ویژه قوه قضائیه که مرجع دادرسی عادلانه، نظارت کارآمد، احیای حقوق عامه و دفاع از آزادی‌های مشروع است.

این مقام ارشد قضایی توضیح داد:: سند تحول قضائی براساس هفت مأموریت اصلی قوه قضائیه و با رویکرد مطالعه وضع موجود و آسیب شناسی عملکرد دستگاه قضا در طول دوران پس از انقلاب اسلامی و بررسی نقاط قوت و ضعف رویه‌ای، فرآیندی و همچنین ساختاری تهیه و به منظور معماری دستگاه قضائی متناسب با گام دوم انقلاب در سال‌های آتی و با هدف دستیابی به دو پیامد اصلی دستیابی به عدالت و رضایتمندی مردم تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه شناخت وضع موجود، یافتن راهکارهای برون‌رفت از کاستی‌ها و جبران آنها امری ضروری است، خاطرنشان کرد: گرچه این امر تدریجی است اما باید همراه با تفکر بسیجی باشد و گام انقلابی در این زمینه برداشته شود.

در ادامه مسئول بسیج حقوقدانان کشور بیان کرد: انتظار از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار است و حتی اگر یک مورد فساد هم دیده شود قابل مطالبه است.

دکتر انبارکی با بیان اینکه بسیج یک نیروی انقلابی و حلقه واسطه بین امت و رهبر جامعه است، گفت: بسیج بزرگترین شبکه مردمی کشور و بزرگترین سازمان مردم نهاد در کشور است و این سازمان مردمی می‌تواند در تحقق مأموریت‌های قوه قضائیه که همان مأموریت‌های نظام و انقلاب است کمک ویژه ای داشته باشد. به خصوص بسیج حقوقدانان با ظرفیت‌های ویژه ای که دارد می‌تواند به قوه قضائیه در زمینه پیشبرد برنامه‌ها کمک کند.

وی بیان نمود: یکی از مهمترین شاخصه‌های بیانیه گام دوم انقلاب در رابطه با عدالت است و این موضوع ایجاب می‌کند که دستگاهی کارآمد با نگاهی تیزبین و رفتاری قاطع در قوای سه‌گانه حضور دائم داشته باشد و به‌معنای واقعی با فساد مبارزه کند و با حضور جهادی و انقلابی تلاش نماید تا یک دولت انقلابی شکل بگیرد.

مسئول بسیج حقوقدانان کشور افزود: حقوقدانان بسیجی آمادگی کامل همکاری بادستگاه قضائی برای عملیاتی و اجرایی نمودن هرچه بهتر سند تحول قضائی را دارند و تلاش می‌نماید تا در راستای پیشگیری از جرم، هر مسجد، هر بازار، هر پارک یک حقوقدان باشد تا دانش حقوقی مردم را افزایش یابد.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج حقوقدانان در بخش احیای حقوق عامه گفت: بسیج حقوقدانان برای افرادی در جامعه که از گرفتن وکیل عاجزند، با معاضدت حقوقی رایگان نقش آفرین و گره گشاست.

دکتر انبارکی مسئول بسیج حقوقدانان کشور در پایان بیان کرد: بسیج در کنار سازمان بازرسی، معاونت پیشگیری، شورای حل اختلاف و دیگر حوزه‌ها از جمله آزاد سازی و باز پروری زندانیان حضور مؤثری داشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.