×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حقوق عامه در معرض تضییع را درسامانه سجام اطلاع دهید

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس کل دادگستری استان قزوین در این باره اظهار کرد: به منظور صیانت از حقوق عامه در استان اگر شهروندان از حقوق عامه در حال تضییع مطلع هستند، می‌توانند آن را به صورت مستند از طریق سامانه سجام ارسال کنند تا موضوع به دادسرا ارجاع و دادستان برای صیانت از آن اقدام کند و به این ترتیب احیای حقوق عامه را سرعت ببخشند.  

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی با تاکید بر لزوم سلامت همکاران دستگاه قضا گفت: سلامت قوه قضاییه تضمین کننده سلامت تصمیمات و آراء و احکام قضایی است همچنین اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه دستگاه قضایی است که نباید مخدوش شود.

این مقام ارشد قضایی بیان کرد: مراجعه قاضی به کارشناس و مشاوره با افراد متخصص، آگاه و صاحب تجربه نه تنها خلاف استقلال قضایی نیست بلکه در صدور رای متقن تاثیر بسزایی دارد.

به گفته او، آمار‌های موجود نشان می‌دهد که زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه‌ها کاهش یافته، اما باز هم باید در این رابطه گام‌های جدی‌تر برداشته شود.

قدرتی با تاکید بر لزوم توجه به ساز و کار مصالحه و انجام صلح و سازش افزود: آن دسته از دعاوی مالی و خانوادگی که در شورای حل اختلاف و دادگاه‌ها با مصالحه قابل حل و فصل هستند باید از همین طریق به نتیجه برسند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.