×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خبر خوب؛بازگشت بیش از ۶۰ واحد صنعتی در استان قزوین به چرخه تولید

به گزارش کافه خبر قزوین،دادستان قزوین در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان بیان کرد: خوشبختانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی، تسهیل و رفع موانع تولید و گره‌ گشایی از مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران عملکرد قابل قبولی داشته است.

محمد قاسمی افزود: اما این به معنای دستیابی به اهداف مدنظر نیست و در شرایط جنگ اقتصادی لازم است، روزانه اقدامات مقابله‌ای با توطئه ها و تحریم ها و همچنین تسهیل‌ گر در حوزه صنعت و تولید تقویت و افزایش یابد.

بنا براعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین،وی بیان کرد: قوه قضاییه برای حل مشکلات حوزه صنعت و تولید به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفته و افزایش 40 درصدی برگزاری نشست های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان در سال جاری، نشان دهنده اهمیت موضوع و اهتمام ویژه دستگاه قضایی استان در این حوزه است.

قاسمی اعلام کرد: تاکنون با تلاش ها و مساعدت های تمامی دستگاه های عضو این ستاد، از تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی جلوگیری شده و همچنین بیش از 60 واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگردانده شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل جدید ریاست محترم قوه قضائیه، دبیری ستاد اقتصاد مقاومتی به دادستان کل کشور و به تبع آن دادستان مراکز استان ها واگذار شده و قطع یقین از ظرفیت مدعی العموم در مسیر تسهیل و رفع موانع تولید استفاده خواهد شد.

دادستان قزوین عنوان کرد: بر همین اساس دبیرخانه ستاد استانی در دادسرای قزوین فعالیت خود را آغاز کرده و روز صنعت در دادستانی مشخص شد و در این روز که به صورت هفتگی خواهد بود، مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی با حضور صنعتگران بررسی و همچنین به صورت میدانی بازدید خواهد شد.

وی تاکید کرد: دستگاه های مختلفی در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان عضویت داشته و فعال هستند، اما بر اساس تفاهم نامه منعقده مقرر شد، قرارگاه صنعت سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان، بسیج حقوقدانان و پارک علم و فناوری هم در نشست های این ستاد حضور یابند و قطع یقین از ظرفیت های کارشناسی آنها در مسیر دستیابی به اهداف استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمی توان برای مشکلات همه واحدهای صنعتی یک نسخه شفابخش درنظر گرفت، افزود: هر یک از واحدهای تولیدی و صنعتی مسائل و مشکل مختص خود را دارند و باید تمامی واحدها تولیدی به صورت موردی عارضه‌ یابی شوند، تا بتوان برای برون‌ رفت از مشکلات و تنگناهای ناشی از جنگ اقتصادی، راهکارها و تصمیمات مقتضی را اتخاذ کرد.

دادستان قزوین تأکید کرد: چنانچه ارائه نظرات کارشناسی و هم‌اندیشی ها در ستاد اقتصاد مقاومتی یک خروجی واحد داشته باشد و در مسیر اجرایی شدن آنها قدم گذاشته شود، قطع یقین مقابله با جنگ اقتصادی، رفع خود تحریمی ها، تسهیل و رفع موانع تولید، سیاست اقتصاد مقاومتی وغیره محقق خواهد شد و باید تلاش شود که موضوعات در همین جلسات هم‌اندیشی مرتفع شده، تا در پیچ و خم کارهای اداری گرفتار نشوند.

وی گفت: بدون شک هرچقدر چرخ اقتصاد کشور در گردش باشد، اشتغال ایجاد شده و در نتیجه معیشت افراد بیشتری تأمین شده و بدون تردید تحقق این امر موجب دلگرمی به نظام و خنثی شدن تحریم های ناعادلانه و توطئه های دشمن خواهد شد و همچنین وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی کاهش می یابد، زیرا بسیاری از این آسیب ها که امروزه در جامعه مشاهده می شود ناشی از مسائل اقتصادی است.

قاسمی خاطرنشان کرد: مصوبات و اهداف ستاد اقتصاد مقاومتی به طور کامل اجرایی و محقق نشده است و برخی واحدهای صنعتی همچنان دچار مسائل و مشکلات متعددی هستند و قطع یقین اهداف این ستاد از ابتدای سال جدید با قوت و اهتمام بیشتر تمامی دستگاه های عضور این ستاد بررسی و پیگیری خواهد شد.

وی یادآور شد: هرچقدر بتوانیم مشکلات حوزه صنعت و تولید را مرتفع و کاهش دهیم، بی تردید در رسیدن به تحقیق سیاست اقتصاد مقاومتی که مدنظر مقام معظم رهبری است، موفق خواهیم بود و باید تمامی اقدامات دستگاه ها حاکمیتی، نظارتی و اجرایی در راستای تحقق این امر مهم باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.