×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خروج ۶۹ شهر کشور از حالت قرمز کرونایی

به گزارش کافه خبر قزوین،دکتر ایرج حریرچی در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین گفت: با اعمال محدودیت‌های کرونایی، خوشبختانه از ۸۹ شهر با وضعیت قرمز در کشور ، ۶۹ شهر به وضعیت نارنجی و زرد تبدیل شده اند و میزان مبتلایان و بستری‌های کرونایی در این شهر‌ها نیز کاسته شده است.

وی افزود: کرونا سهمگین‌ترین و مهیب‌ترین مشکلی است که جامعه بشری در صد سال اخیر با آن مواجهه شده و اثر آن بر معیشت و اقتصاد مردم بیشتر از خسارت جنگ جهانی دوم بوده است.معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: کشور ما در دو جبهه تحریم و کرونا قرار دارد و اثرات بیماری کرونا بصورت تشدید یافته گسترش یافته است.

وی افزود: دارو و واکسن آنفلوآنزا که پول آن را هم پرداخت کردیم در فرودگاه می‌ماند و اجازه ورود آن به کشور داده نمی‌شود.

حریرچی تصریح کرد: در طرح مقابله با کرونا که اسم شهید سلیمانی هم بر روی آن است باید مثل این شهید کار مضاعف بکینم و بی نام و نشان و با برنامه ریزی توأم با فداکاری کار کنیم.


وی افزود: استان قزوین هم مانند سایر استان‌های سردسیر کشور، درگیری بیشتری با کرونا داشته است و امکانات خوبی در بیماستان‌های استان برای مقابله با کرونا وجود دارد و باید تقویت شود.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: راه مقابله با ویروس کرونا از سطح اجتماع می‌گذرد و تغییر رفتار مردم بسیار مهم است.


وی افزود: این تعطیلی‌ها نمی‌تواند دراز مدت باشد و باید به بخش اقتصاد و معیشت مردم هم توجه کنیم.


این مقام مسئول تصریح کرد: درباره اهمیت مقوله سلامت و امنیت، حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در جلسه با ستاد کرونا فرمودند اولویت با سلامت است.

وی افزود: ۳۰ الی ۳۵ درصد مرگ میر‌ها در استان‌ها به خاطر کروناست و عامل اول مرگ میر در استان‌ها محسوب می‌شود.


معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: تا آخر بهمن طبق طرح محدودیت‌ها باید ۴۰ درصد مرگ و میر و ۵۰ درصد بستری‌های ناشی از کرونا را کاهش دهیم.


این مقام مسئول با بیان اینکه کرونا به غیر از مرگ و درد هزینه هم دارد، از بسیج خواست کمک‌های حمایتی از بیماران کرونایی را ادامه دهد.


معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۹۰ درصد هزینه بیماران بستری تحت پوشش بیمه قرار دارد، خاطرنشان کرد: تمامی هزینه بیماران سراپایی رایگان است، اما در برخی موارد مبتلایان برای تهیه دارو و انجام سی تی اسکن و مراجعات به بخش خصوصی باید هزینه پرداخت کنند.

وی افزود: برخود با برخی از مردم برای سلامتی و صیانت از آنهاست و باید با خاطیان برخورد جدی داشته باشیم و منابع لازم برای طرح هم تأمین می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.