×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کیت‌های تست سریع کرونا از هفته آینده وارد قزوین می‌شود/خودروهای با پلاک غیربومی اجازه تردد در استان قزوین را ندارند

به گزارش کافه خبر قزوین،استاندار قزوین در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین افزود: با وجود پیگیری ها و مصوباتی که در ستاد مقابله با کرونا داشتیم و همچنین تلاش دست اندرکاران و کادر درمان در این خصوص، متاسفانه آمار و ارقام گویای این نکته مهم است که آنچه می خواستیم برآورده نشده و همچنان میزان ابتلا و شیوع کرونا در استان قزوین بالا و نگران کننده است، بنابراین باید اقدامات جدی تری در این حوزه اتخاذ شود.

هدایت الله جمالی پور استان قزوین، نقش مردم را در مهار کرونا اساسی و کلیدی خواند و شکست این بیماری را بدون همکاری جامعه نشدنی دانست و اظهار داشت: دیگر هیچ گونه کم‌کاری از مدیران و مسئولان و حتی شهروندان در حوزه مقابله با کرونا پذیرفتنی نیست و همه جامعه باید موضوع کرونا را جدی بگیرند و نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی توجه لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی تمام امکانات و تجهیزات استان باید در خدمت ستاد مقابله با کرونا قرار بگیرد و از امروز تمام دستگاههای اجرایی و خدماتی در استان قزوین برای اجرای مصوبات این ستاد در آماده باش کامل قرار می گیرند.

به گفته جمالی پور، در حال حاضر اولویت نخست دستگاه های اجرایی قزوین کنترل و مهار کرونا بوده و کارهای اجرایی پس از آن اهمیت دارد، بنابراین باید با تمام توان و ظرفیت پای کار بود و نسبت به بهبود وضعیت و کاهش میزان ابتلا و شیوع کرونا برنامه ریزی کرد.

وی با بیان این نکته که آمار ابتلا و فوتی در کشور به حدود ۵۰۰ نفر در روز رسیده است، ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته ستادی تحت عنوان ستاد توزیع و تامین نیروی عملیاتی در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین تشکیل می شود تا در آن هر اداره تعدادی از کارمندان خود را جهت کنترل و مقابله با کرونا اختصاص دهد.

استاندار قزوین تصریح کرد: تا اطلاع بعدی تمام تجمعات از برگزاری مراسمات عروسی و ترحیم به طور جدی باید جلوگیری شود چرا که هر مراسم زمینه ابتلای چند نفر را فراهم می کند.

وی با تاکید بر اینکه اتوبوسرانی و تاکسیرانی باید نسبت به ساماندهی حمل و نقل عمومی برنامه ریزی مدونی را داشته باشند، افزود: اتوبوسرانی تنها مجاز به استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت خود بوده و تاکسی ها نیز باید حداکثر ۳ مسافر را جابه جا کنند و باید اذعان کرد تنها در صورت رعایت تمام این مصوبات است که می توان قزوین را از این وضعیت بحرانی خارج کرد وگرنه صرف تدوین مصوبات نمی تواند مشکلی را حل کند.

وی گفت: با توجه به این موضوع، ورود به شهرهای قرمز و نارنجی با پلاک‌های غیربومی ممنوع است و برای شهرهای نارنجی جریمه ۵۰۰ هزار و شهرهای قرمز یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها از ابتدای صبح روز شنبه آغاز می‌شود

معاون استاندار قزوین با بیان اینکه این طرح از شنبه یکم آذرماه اجرا می‌شود، افزود: فعالیت دانشگاه‌ها و مدارس کماکان غیرحضوری و مجازی است و در مناطق قرمز استان نیز می‌توانند از منزل به صورت سیستمی آموزش‌ها را پیگیری کنند.

منوچهر حبیبی اظهار کرد: نماز جمعه، مراسم مذهبی و آئینی و مساجد در این دو هفته تعطیل هستند و هیچ گونه فعالیتی نخواهند داشت.

وی بیان کرد: ابعاد طرح به کلیه فرمانداران و اعضای ستاد مقابله با ویروس کرونا اعلام شده است و امیدواریم بتوانیم با این اقدام، تاثیر کاملی بر روند کاهش بیماران نیازمند بستری، میزان مرگ و میرها و فوتی‌ها داشته باشیم.

حبیبی با تاکید بر انجام نظارت‌ها و کنترل‌های بیشتر، اضافه کرد: چون استان در وضعیت قرمز قرار دارد بنابراین ما در وضعیت نیمه تعطیل هستیم و باید نظارت‌های خوبی بر این موضوع صورت گیرد.

وی با اشاره به نحوه حضور کارکنان در ادارات، افزود: شهرستان‌هایی که وضعیت قرمز دارند با یک سوم کارکنان، وضعیت نارنجی با یک دوم و شهرستان‌های وضعیت زرد با دو سوم نیروها در محل کار حضور می‌یابند و با این تفسیر باید وضعیت ۶ شهرستان استان با مدیریت فرمانداران تعریف شود.

حبیبی توضیح داد: مشاغل و  دستگاه‌های ضروری مثل انتظامی، امنیتی، امدادی، خدماتی و هلال احمر از بحث محدودیت فعالیت کارکنان مستثنی هستند و دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، فرمانداری و تامین اجتماعی از جمله دستگاه‌هایی هستند که نه تنها باید با ۱۰۰ درصد نیروها فعالیت کنند بلکه باید از ظرفیت سایر دستگاه‌ها هم برای مقابله با کرونا استفاه نمایند.

این مسئول اضافه کرد: وضعیت شهرستان‌ها از نظر رنگ بندی از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان، دوشنبه در هرهفته اعلام می‌شود تا متناسب با آن برای اعمال محدودیت‌ها تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها از ابتدای صبح روز شنبه آغاز می‌شود، افزود: این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها شامل فعالیت مشاغل، کسبه و اصناف است که متناسب با رنگ بندی شهرستان‌ها اعمال خواهند شد.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: از ۶ شهرستان استان، پنج شهرستان قزوین، البرز، آبیک، تاکستان و بوئین زهرا قرمز هستند و شهرستان آوج در وضعیت زرد قرار دارند.

به گفته این مسئول، این پنج شهرستان متناسب با وضعیت خود اعمال محدودیت می‌شوند و به جز مشاغل گروه یک مابقی مشاغل اجازه فعالیت نخواهند داشت.

حبیبی افزود: در این طرح، مشاغل گروه یک، حدود ۲۲ رده را شامل می‌شود که نیازمندی‌های اولیه شهروندان را تامین خواهند کرد و مشکلی برای مردم به وجود نخواهد آمد.

این مسئول ادامه داد: طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی با محوریت سپاه و هماهنگی فرمانداران با مدیریت کامل پزشک، پرستار و بهورز از روز شنبه آغاز می‌شود و تاثیرات خود را در محلات مختلف خواهد گذاشت.

به گفته وی، گروه‌های جهادی باید هرچه سریعتر کار خود را شروع کنند و با طرح محله محور منسجم شوند تا نتایج و آثار آن را به زودی مشاهده کنیم.

این مسئول اضافه کرد: جلسات اداری و تجمعات در شهرستان‌های قرمز بیش از ۱۵ نفر، در شهرستان‌های نارنجی بیش از ۲۰ نفر و در شهرستان‌های زرد بیش از ۳۰ نفر ممنوع است.

معاون استاندار ادامه داد: نیروی انتظامی هماهنگی لازم را خواهد داشت تا موانع فیزیکی تردد در شهرها ایجاد و ورود و خروج‌ها کنترل شود، همچنین باید برای هر شهر و شهرستان، کمربندی ایجاد کنیم تا افراد در صورت ضرورت بدون ورود به شهرها از آنها عبور کنند.

حبیبی با بیان اینکه رعایت نکردن قرنطینه هم جریمه دارد، گفت: تشکیل تیم‌های گشت و نظارت برای اجرای کامل مصوبات ستاد ضرورت دارد، البته سختی اجرای این طرح، چند روز اول است و اگر مدیریت و نظارت شود روزهای بعد با سهولت بیشتری اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ فعالیتی به جز مشاغل گروه یک امکان فعالیت نخواهند داشت، افزود: آثار محدودیت‌ها بعد از یک هفته به صورت خیلی کم و بعد از دوهفته، خود را نشان می‌دهد و اگر مشارکت مردم را نداشته باشیم موفق نخواهیم بود.

این مسئول گفت: لازم است این طرح برای مردم جامع و کامل تبیین شود و تا مردم در جریان آن قرار بگیرند و از خود، خانواده و اطرافیان مراقبت کنند از سوی دیگر، کیت ‌های تست سریع از هفته آینده وارد می‌شود که ظرف چند ساعت می‌توانند نتایج آزمایش را به فرد بدهند که در بیماریابی سریع کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه افزایش تعداد تست‌ها منجر به افزایش تعداد بیماریابی می‌شود، افزود: اگر در هفته آینده، تعداد بیماران مبتلا به کرونا بالا برود جای نگرانی نیست چون تعداد تست‌ها را افزایش می‌دهیم تا بیماران به تخت و بیمارستان نرسند.

این مسئول ادامه داد: بنا است از ظرفیت میهمان خانه‌ها برای مکان‌های قرنطینه افراد استفاده کنیم که با مشارکت شهرداری، شورای اسلامی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام می‌شود.

وی گفت: خرید واکسن کرونا که توسط برخی از آزمایشگاه‌های دنیا که دارای اثرگذاری ۹۵ درصدی است انجام شده است و ایران در زمره ۸۴ کشور خریدار واکسن قرار دارد اما اینکه این واکسن کی به ایران برسد مشخص نیست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.