×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سامانه ارتباط تصویری دادسرای قزوین با زندان رونمایی شد

به گزارش کافه خبر قزوین،در چهارمین روز از هفته گرامیداشت قوه قضائیه، در راستای تحقق دادرسی الکترونیک ظهر چهارشنبه با حضور دادستان قزوین از سامانه ارتباط تصویری شعب تحقیق دادسرای مرکز استان با زندان مرکزی قزوین رونمایی شد.

محمد قاسمی در حاشیه رونمایی از این سامانه گفت: امروزه فناوری‌های نوین و الکترونیک گسترش چشمگیری داشته و استفاده صحیح از این فناوری‌ها موجب بهبود و تسریع در ارائه خدمات می‌شود و قوه قضائیه نیز طی سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی را در راستای دادرسی الکترونیک و ارائه خدمات قضائی غیرحضوری برنامه ریزی و اجرایی کرده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با استفاده از فناوری‌های نوین، دادرسی الکترونیک در قوه قضائیه کاملاً محقق و شهروندان محترم بدون مراجعه، خدمات قضائی را در سهولت کامل دریافت کنند.

وی افزود: همزمان با چهارمین روز از هفته بزرگداشت قوه قضائیه و با حضور آیت الله رئیسی، از سامانه‌های مختلف الکترونیکی رونمایی و راه اندازی شد و از این حیث شاهد یک تحول در قوه قضائیه در راستای دادرسی الکترونیک هستیم و بر همین اساس سامانه ارتباط تصویری شعب تحقیق دادسرای مرکز استان با زندان مرکزی قزوین راه اندازی شد.

دادستان مرکز استان قزوین در ادامه بیان کرد: دستگاه قضائی از تهدید کرونا به عنوان یک فرصت استفاده کرد و بر همین اساس، سامانه‌های مختلف الکترونیکی را به منظور ارائه غیرحضوری خدمات قضائی راه اندازی کرد و از این پس شعب تحقیق دادسرا در مواردی که نیاز به حضور متهم در دادسرا نباشد، از طریق این سامانه با زندان ارتباط تصویری برقرار کرده و دفاعیات متهم را اخذ خواهد کرد.

قاسمی تاکید کرد: بی تردید استفاده از سامانه‌های الکترونیک در دستگاه قضائی بخصوص ارتباط تصویری با زندان موجب کاهش حوادث احتمالی اعزام و بدرقه زندانیان، کاهش هزینه‌ها و همچنین کاهش اطاله دادرسی را در پی خواهد داشت و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این ارتباط تصویری در تمامی شعب دادسرا برقرار شود.

در این ارتباط تصویری قاضی احمدی، دادیار دادسرای قزوین با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به اخذ دفاعیات احدی از زندانیان پرداخت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.