×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در آستانه شب یلدا؛یک دقیقه مهربانتر باشیم

به گزارش کافه خبر قزوین،امسال وضعیت به شکل دیگری است و باید بلندترین شب سال به بلندای مهربانی باشد،در یلدا رسم بر این است تا بلندترین شب سال در کنار بزرگتر‌های فامیل و تکریم آن‌ها سپری شود و باید امسال ادای احترام و صله رحم با این افراد متفاوت باشد.

متاسفانه ویروس کرونا این روز‌ها میهمان ناخوانده تمامی مراسم و دورهمی‌ها شده و بیشتر نیز بزرگتر‌های فامیل که سن و سالی نیز از آن‌ها گذشته را نشانه گرفته است، بنابراین مهمترین مسئله‌ای که امسال باید مورد توجه همه باشد، حفظ سلامتی تک تک افراد خانواده و فامیل است.

همچنان بیم می‌رود تا کرونا تحت تاثیر برخی عادی ‌انگاری ها، پیک زمستانه هم داشته باشد، بنابراین همچنان باید در برابر کووید۱۹ هوشیار بود.

یلدایی که بتوان خاطره اش را سال ها بعد نقل کرد و شاد بود از اینکه در یلدای ۱۳۹۹ کسی را به خاطر کرونا از دست ندادیم،می تواند برای همه “خاطره ساز” و “خاطره انگیز” باشد.

با توجه به شرایط امروز که کشور دچار “بحران کرونایی” است و چون “شب یلدا” هم در پیش است صحیح تر است شهروندان قزوینی به جای دورهمی هایی که فقط خطر کرونا را تشدید می کند،به موسسات خیریه معتبر که در این راه،نیازمندان واقعی را شناسایی می کنند،اعتماد داشته باشند تا بتوانند پاییز امسال را متفاوت تر از همیشه،”کریمانه ” بدرقه کنند.

در آستانه شب یلدا موسسه نیکوکاری شهید عباس بابایی پیشگام می شود

رئیس موسسه مرکز نیکوکاری شهید عباس یایایی در گفتگو با کافه خبر قزوین اظهار می کند: رسیدن به روزی که هیچ‌کس احساس درماندگی و تنهایی نکند، شعار موسسه خیریه شهید عباس بابایی است و با این سرلوحه قرار دادن این شعار، تاکنون توانسته بیش از 200 خانوار بد سرپرست و بی سرپرست را تحت پوشش خود قرار دهد.

شعاری که تلاش می‌کند که فقر را تضعیف کند و با توجه به شعار اغلب موسسه‌های خیریه می‌توان گفت ایجاد این گونه موسسه‌های خیریه از سوی افراد متموّل جامعه در کشورهای در حال توسعه گام مثبتی است که به جامعه کمک می‌کند حس همدلی و همزبانی در آن افزایش یابد. 

فاطمه شاهین نیا می افزاید:ازسوی دیگر،به تبع آن با کثرت موسسه‌های خیریه، فرهنگ ارتقای زندگی افراد جامعه رشد پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد امروزه جامعه ما نیز گام‌هایی برای رسیدن به فرهنگ ارتقای زندگی افراد جامعه بدون چشم داشت به کمک دولت را برداشته و خیریه‌ها در آن در حال شکل‌گیری و افزایش است.

وی تصریح می کند:”موسسه خیریه شهید عباس بابایی”یکی از این خیریه‌هاست که در کنار مردم، حمایت از نیازمندان واقعی را در مدار توجه خود قرار داده و طی سه سال متوالی اقدام به آزادی زندانیان،جهزیه،سبد کالا و در مهر ماه هر ساله اقدام به تهیه لوازم ضروری دانش آموزان مستمند و بی بضاعت کرده است.

به گفته شاهین نیا،درآستانه شب یلدا این موسسه با تهیه بسته های معشیتی و بکاربردن میوه و شیرینی به افراد بی بضاعت یاری رسانده سعی کرده در این شب از افراد ناتوان مالی غفلت نکند.

راه اندازی “پویش یلدای مهربانی” درصدد ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهر و محبت است

شاهین نیا با اشاره به ” یلدای مهربانی ” اضافه کرد: قصد داریم با راه اندازی این پویش در آستانه شب یلدا،حرکتی هرچند کوچک و ناچیز در جهت دستگیری از نیازمندان برداریم و در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهر و محبت هم تاثیر گذار باشیم.

رئیس موسسه نیکوکاری شهید عباس بابایی بیان کرد:شماره کارت 6037997950181603 و شماره حساب 880693703 آماده دریافت واریز کمک های مالی با هر توان و شرایط است تا شهروندان قزوینی در هر زمان که تمایل به کمک به افراد آسیب دیده را داشتند بدون هیچ گونه محدودیت مالی بتوانند دست نیازمندان شهرشان را بگیرند.

به گزارش کافه خبر قزوین،با وجود اینکه این روزها اکثر مردم از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند با این حال می‌شود با کمی قناعت و کمک به همنوعان خود، برکت و روزی را در جامعه بیشتر و لبخند را میهمان خانه‌های نیازمندان کرد.

چرا که با نگاهی به اطراف خود پی خواهیم برد هستند خانواده هایی که به دلیل برخی از مشکلات نمی‌توانند توانایی خرید داشته باشند تا با خانواده خود از ویژگی‌های خاص این شب بهره‌مند شوند،از اینرو ضروری است که افرادی که از تمکن مالی برخوردارند به افراد بی بضاعت و کم بضاعت رسیدگی و به ارتزاق این خانواده ها کمک کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.