×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دوچرخه‌سواران به بام «سعدالسطنه» قزوین آسیب نزدند

به گزارش کافه خبر قزوین،کاروانسرای سعدالسلطنه یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین کاروانسراهای درون‌ شهری ایران است، به‌گونه‌ای که در هیچ‌کدام از شهرهای ایران در مرکز شهر کاروانسرایی به این شکل دیده نمی‌شود، روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه عکسی در فضای مجازی منتشر شد که طی آن تریال‌کاران تیم ملی بر روی بام سعدالسلطنه استان قزوین عکس یادگاری گرفتند و همین امرحواشی و موج بسیار زیاد فضای مجازی را نیز با خود همراه کرد/

علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به‌ اتفاق روی‌ داده، تصریح کرد: پنجشنبه ۲۶ تیرماه مسابقات آمادگی تیم ملی تریال در سرای سعدالسلطنه قزوین با میزبانی شهرداری قزوین برگزار شد، شهرداری قزوین و هیئت دوچرخه‌سواری استان قزوین با صدور بیانیه‌های مستقلی نسبت به انتشار این عکس و اتفاق روی‌داده ابراز ناراحتی و تأکید کردند که این اتفاق تکرار نمی‌شود.

وی افزود: مسابقات در حیاط با نصب موانع استاندارد انجام‌شده است، هیچ‌گونه حرکات آکروباتیکی بر روی بام سعدالسلطنه صورت نگرفته است، پایان مسابقه با پیشنهاد یکی از اعضای هیئت دوچرخه‌سواری هفت نفر از اعضای تیم ملی برای گرفتن عکس یادگاری بر روی بام رفتند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین اظهار کرد: در عکس‌های دیگری که توسط هیئت دوچرخه‌سواری استان قزوین منتشرشده، موانع و فضای برگزاری مسابقه تجهیز شده و قابل‌رؤیت است، این افراد با دوچرخه دور گنبد چهارسو قرار گرفته و عکس یادگاری گرفتند دوچرخه‌های تریال سبک و با وزن حدود ۵ کیلو است بنابراین آن را به دست می‌گیرند و با خودشان حمل کنند.

وی تأکید کرد: مسیر رفتن به پشت‌بام مسیری است که قابلیت عبور دوچرخه را ندارد؛ با توجه به اینکه دوچرخه را در دست گرفتند و به بالا رفتند آسیبی به بنا زده نشده است چراکه دوچرخه وزنی ندارد و بنا مرمت‌شده و ایستایی کافی دارد.

خزائلی اظهار کرد: سرای سعدالسلطنه برای عکاسی فضای مناسبی دارد و می‌توانستند عکس را در فضای مناسبی بگیرند، این کار را تأیید نمی‌کنیم اما تأکید می‌شود به بنا آسیب وارد نشده و مسابقه‌ای در پشت‌بام صورت نگرفته است.

وی عنوان کرد: روی پشت‌بام فضای دسترسی وجود دارد اما اینکه دوچرخه موجب آسیب زدن به بنا شود و حرکت نمایشی باشد را تأیید نمی‌کنیم، شهرداری مجوز داده است اما بیانیه‌ای که شهرداری قزوین منتشر کرده نشان می‌دهد که با عامل مجوز دادن برخورد شده است و مجوز به این شکل را رسماً نداده‌ایم و اشتباهی اتفاق افتاده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین تأکید کرد: این موارد باید داخل برنامه و داخل حیاط صورت می‌گرفت و ورود به این شکل نهایت بدسلیقگی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.