×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه‌اندازی پویش هر خانه، یک حسینیه، یک پرچم در دستگاه قضای قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس کل دادگستری قزوین در حاشیه برگزاری مراسم زیارت عاشورا در دادسرای مرکز استان قزوین با اشاره به هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا اظهار کرد: امام حسین (ع) در تشریح چرایی قیام خود فرموده‌اند که من از سر هوا و هوس قیام نکردم و قصد افساد و ظلم به دیگران هم ندارم، بلکه به‌منظور اصلاح امت جدّم قیام کرده‌ام، بنابراین هدف ایشان بر پایه کسب مقام و ثروت نبوده و بر بستری از دین‌مداری بنا نهاده شده بود.

حجت الاسلام نورالله قدرتی به اجرای عدالت از سوی امام معصوم اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف مهم ایشان اجرای عدالت است چراکه بر این اعتقاد بودند که هر کس حاکم ظالمی را مشاهده کند و در مقابل چنین حاکم ستمگری عکس‌العملی نشان ندهد خداوند چنین انسانی را در جایگاه همان ظالم ستمگر داخل می‌کند. دستگاه قضا با تأسی بر این هدف والای امام حسین (ع) ضمن ایجاد تحول در سیاست‌های قوه قضائیه مبارزه بی‌امان و بدون اغماض در برابر مفسدین و ظلم کنندگان به اقشار جامعه را آغاز کرده و با جدیت پیگیری خواهد کرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، این ارشد قضائی استان بیان کرد: باید در باورها، اخلاق و رفتار به امام حسین (ع) و یاران باوفایش اقتدا کنیم و از آن بزرگواران درس بگیریم که خدمت به مردم و تلاش در جهت حل مشکل و گرفتاری از ارباب‌رجوع موجب جلب رضایت خداوند متعال و اهل‌بیت (ع) خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر، حمایت از حق و مبارزه با باطل، تشکیل حکومت اسلامی و مبارزه با جهل از دیگر اهداف امام حسین (ع) بوده است.

قدرتی در خصوص پویش «هر خانه، یک حسینیه، یک پرچم» تصریح کرد: دستگاه قضای استان از این پویش حمایت کامل کرده و خانه تمامی کارکنان این دستگاه در عزای امام حسین (ع) و یارانشان یک حسینیه خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.