×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رسیدگی  به بیش از 8 هزار پرونده معوق قضایی در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: با توجه به صدور دستورالعمل ریاست معظم قوه‌قضاییه در خصوص تعیین تکلیف پرونده‌های مهم و مسن، رسیدگی جهادی به پرونده‌ها در دستور کار دادگستری این استان قرار گرفت و از دی ماه سال گذشته تاکنون ۶۹ درصد پرونده‌های معوق تعیین تکلیف شده است.

حجت‌الاسلام نوراله قدرتی افزود: از دی ماه سال گذشته با توجه به وضعیت و تأخیر ایجاد شده بر اثر شیوع ویروس کرونا تاکنون از ۱۲۹۱۰ پرونده به ۸۸۹۲ فقره پرونده رسیدگی و تعیین تکلیف شده است.

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت فناوری اطلاعات بیان کرد: یکی از اقداماتی که در کاهش و تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق یاریگر دادگستری استان بود، بهره مندی از بسته دادرسی الکترونیک به صورت استفاده از پیام رسان های داخلی جهت رسیدگی قضائی به پرونده‌ها، تشکیل جلسات از طریق ارتباط تلفنی و برگزاری دادرسی از طریق ویدئو کنفرانس در ارتباط با زندان است.

مقام ارشد قضائی استان همچنین در خصوص سایر اقدامات لازم جهت سرعت بخشیدن به رسیدگی قضائی گفت: بازرسی‌های مستمر تخصصی و حضور کارمندان قضائی و اداری شعبه‌ها خارج از ساعت اداری از دیگر اقداماتی است که سبب کاهش آمار پرونده‌های مسن و معوق در دادگستری استان شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.