×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رعایت عفاف و حجاب پیام مشترک شهداست

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جلسه شورای معاونان با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، اظهار کرد: وقتی صحبت از عفاف و حجاب می‌شود، اکثر توجه‌ها به سمت حجاب زنان معطوف می‌گردد در حالیکه رعایت حجاب از هر نوع رفتاری، گفتاری و پوشش برای مردان هم صدق می‌کند.


غلامرضا حقایق پور با اشاره به تفاوت‌های عفاف و حجاب، افزود: حجاب به مباحث پوشش ظاهری پرداخته و بازدارندگی ظاهری را به دنبال دارد در حالیکه عفاف یک ارزش است که با بازدارندگی باطنی، پوشش درونی و معنوی افراد را شامل می‌شود.


وی با بیان اینکه گسترش عفت عمومی، حجاب آگاهانه را به دنبال دارد، گفت: حجاب و عفاف تاثیر متقابل بر روی یکدیگر دارند و هر چه عفت انسان بیشتر باشد باعث رعایت حجاب و پوشش ظاهری شده و در مقابل نیز هر چه حجاب و پوشش ظاهری بهتر باشد، تقویت عفاف را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: هر چند رعایت عفاف و حجاب امری فردی است اما ثمرات آن بر حفظ آرامش و امنیت روانی جامعه تاثیرگذار بوده و بدون شک باعث كاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.


این مقام مسئول با اشاره به وصایای شهدا، گفت: با مطالعه وصیت‌نامه شهیدان به راحتی می‌توان فهمید که رعایت عفاف و حجاب یکی از مهمترین پیام‌های مشترک شهداست که همواره بر آن تاکید داشتند.


وی به اولویت‌های 34گانه ابلاغی رئیس جمهوری به بنیاد اشاره کرد و افزود: با وجود برخی محدودیت‌ها، باید با مشخص کردن اهداف و برنامه‌هایی که از اولویت بیشتری برخوردار هستند و تمرکز روی آنها، تحقق این برنامه‌ها را در دستور کار خود قرار دهیم.


گفتنی است، در این جلسه هر یک از اعضا در رابطه با ارایه نظرات و پیشنهادات در خصوص تحقق اولویت‌های 34گانه ابلاغی رئیس جمهوری، ساماندهی فعالیت‌های گلزار شهدای قزوین، تهیه گزارشی از وضعیت پرونده‌های ایثارگران مهمان، نحوه ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در شاخص‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ساماندهی مجدد گلزارهای شهدای منطقه الموت بحث و تبادل نظر شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.