×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رونمایی از ۳ جلد کتاب در حوزه ایثار و شهادت در استان قزوین
همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی؛

به گزارش کافه خبر قزوین،در این مراسم، کتاب‌های «آینه صبوری» سرگذشت بانوان شهید و جانباز استان، «چشم در چشم» خاطرات ۳ تن از همسران شهدای استان قزوین و «من پاسدار نیستم!» روایت یک هزار و ۳۲۲ روز اسارت آزاده و جانباز سرافراز عزیزالله فرجی‌زاده رونمایی شد.

مدیر کل بنیاد شهید استان قزوین گفت: دفاع مقدس مقطع نورانی در تاریخ کشور است و ارزش‌های حاکم در این مقطع باید نهادینه شود.

غلامرضا حقایق پور افزود: استان قزوین ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف دارد و باید حمایت شوند.

مدیر کل بنیاد شهید استان قزوین خاطرنشان: در استان قزوین از ۳ هزار شهید، هزار و صد وصیت نامه دارند و در اختیار دستگاه‌ها قرار داده شده است.

وی افزود: باید روی وصیت نامه‌های شهدا کار‌های هنری انجام شود، زیرا گنجینه‌ای ماندگار هستند.

ثبت خاطرات ۴۰ هزار مادر شهید

نریمانی، مدیر کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید هم با بیان اینکه قزوین تاریخ دیرینه‌ای در حوزه فرهنگ دارد، گفت: بنیاد شهید زمینه ترویج فرهنگ قوی و هم راستا با فرهنگ عاشورا را فراهم آورده و خانواده‌های شهدا در شرایطی هستند که ضبط خاطرات آن‌ها به عنوان هویت بین نسلی، ارزشمند است.

مدیر کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید خاطرنشان کرد: از بین ۸۸ هزار مادر شهید، خاطرات ۴۰ هزار نفر از آن‌ها ثبت شده است و در یک برنامه ۴ ساله خاطرات زنان شهید و سبک زندگی آن‌ها ثبت خواهد شد.

وی افزود: از جانبازان و آزادگان غافل شده ایم و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

نریمانی با بیان اینکه باید نسل جدید نویسندگان حوزه دفاع مقدس و شهدا تربیت شوند، تصریح کرد: ۳۵ نویسنده نوقلم و نوجوان تربیت شده اند و باید منتظر آثارشان باشیم.

مدیر کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید تأکید کرد: زنان، پرچم داران توسعه فرهنگی هستند و باید از ظرفیت فرهنگی استان‌ها در این زمینه استفاده کنیم.

وی افزود: باید هفته‌های فرهنگی ایثار و شهادت راه اندازی شود.

نریمانی تصریح کرد: رهبر انقلاب تأکید کرده اند که باید کار‌های فرهنگی ۱۰۰ برابر شود و حماسه‌های دفاع مقدس، باز تعریف شوند.

وی افزود: انقلاب ما فرهنگی بود و باید کار‌های فرهنگی بیشتری صورت بگیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.