×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساختمان‌های ناایمن استان قزوین، در حال ریزش نیستند

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرکل بازرسی استان قزوین در برنامه گفت وگوی ویژه خبری با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت ساختمان‌های ناایمن با توجه به حادثه متروپل قوت گرفت،اظهار کرد: مبارزه با فساد در همه ابعاد آن،امر تخصصی و فنی است و بر همین اساس، شهرداری، سازمان نظام مهندسی و راه و شهرسازی سه دستگاه اصلی و عمومی کشور هستند که وظیفه بررسی و نظارت بر سازه‌های ناایمن را بر عهده دارند.

عبدالله آقا علیخانی افزود: از سوی دیگر نباید فضا را بحرانی کنیم و با انتشار اخبار غلط، اسباب نگرانی و اضطراب مردم را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: چندین ساختمان ناایمن در استان قزوین شناسایی شده اند، اما این بدان معنی نیست که این ساختمان هر لحظه در حال ریزش باشند، بلکه برخی از این ساختمان‌ها به لحاظ نصب تجهیزات ایمنی و آتش نشانی نقایصی دارند که باید برطرف شوند.

این مسئول افزود: انتشار اخباری مبنی بر ناایمن بودن برخی از برج‌ها و ساختمان‌ها در استان باعث نگرانی ساکنان این برج‌ها و مردم استان شده است که باید این مسائل قبل از طرح در رسانه ها، در کارگروه‌های تخصصی بحث و بررسی شود.

مدیرکل بازرسی استان قزوین تصریح کرد: دریافت پایان کار، ضمانت اجرای درستی نیست و همچنان شاهد هستیم که بسیاری از ساختمان‌ها بدون اینکه پایان کار دریافت کنند، بهره برداری شده اند.

وی افزود: برخی از قوانین حوزه ساختمان و ساخت و ساز مربوط به ۵۰ سال پیش است که باید سریعاً برای اصلاح آن‌ها اقدام شود.

بازرس قضایی کل استان قزوین تأکید کرد: عملکرد سازمان‌های نظارتی، پسینی است و نظارت، بازرسی، بررسی و وارسی باید پس از فرایند ساخت و ساز‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: قوانین و مقررات شهری ما ایراد دارد و باید زودتر برای اصلاح این قوانین اقدام شود و با قوانین فرسوده نمی‌توان بر روند ساخت و ساز‌ها نظارت کرد.

به گفته وی، کارگروهی بر روی ایمن سازی سازه‌ها و ساخت و ساز‌ها نظارت می‌کنند و اگر مواردی مشاهده شد باید نواقص از سوی پیمانکاران برطرف شود و در صورت مشاهده تخلف مطابق قانون با متخلفان برخورد می‌کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.