×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سامانه «نجات» برای شناسایی هویت معتادان متجاهر راه‌اندازی می‌شود

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: سامانه نجات برای شناسایی هویت معتادان متجاهر راه‌اندازی می‌شود، در این سامانه مشخصات معتادان متجاهر ثبت و وضعیت آن‌ها رصد می‌شود.

علیرضا وارثی افزود: در حال حاضر ۱۹ کمپ ترک اعتیاد در استان قزوین فعال هستند که دو کمپ مربوط به ماده ۱۶ است، در مراکز ماده ۱۵ فرد به‌صورت اختیاری تحت درمان قرار می‌گیرد، اما در مراکز ماده ۱۶ معتادان متجاهر با دستور قضایی به این مراکز منتقل می‌شوند.

این مسئول بیان کرد: در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ به معتادان، مهارت‌های زندگی و بازگشت اعتمادبه‌نفس آموزش داده می‌شود، سالانه بین هشت‌تا ۱۲ هزار معتاد از کمپ‌های ترک اعتیاد استان خدمات مشاوره، سم‌زدایی و پیشگیرانه دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: احتمال بازگشت ۴۵ درصد از معتادان بهبودیافته به مصرف مواد مخدر در یک سال کم است درواقع ۵۵ درصد از معتادان بهبودیافته زیر یک سال دوباره مصرف مواد مخدر را شروع می‌کنند، عوامل محیطی، اجتماعی و شخصیت فردی و همچنین  عمل نکردن برخی از ادارات به تعهداتشان به‌ویژه در حوزه اشتغال ازجمله عوامل بازگشت معتادان بهبودیافته به دام اعتیاد است.

وی اعلام کرد: تاکنون ۲۸۰ معتاد کارتن‌خواب (متجاهر) در استان شناسایی‌شده است و همواره این افراد از مراکز پناهگاهی تحت نظارت بهزیستی خدمات می‌گیرند.

وارثی بیان کرد: در آینده نزدیک سامانه نجات برای شناسایی هویت معتادان متجاهر در قزوین راه‌اندازی می‌شود، در این سامانه مشخصات معتادان متجاهر ثبت و وضعیت آن‌ها رصد می‌شود، برخی از معتادان متجاهر مرتکب جرم شدند که در این سامانه نمایش داده می‌شود اگر این افراد مسیر درمان را تا پایان طی کنند مجازات در نظر گرفته برای جرمشان کاهش می‌یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.