×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه اندازی شعبه طلایه داران صلح و سازش اتاق اصناف در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،حجت الاسلام نورالله قدرتی عصر دوشنبه در مراسم آغاز به کار شعبه صلح و سازش اتاق اصناف قزوین گفت: تاکنون دو شعبه صلح و سازش در شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان راه اندازی شده و امروز نیز سومین شعبه در اتاق اصناف آغاز به کارمی کند که با این کار از تشکیل پرونده‌های بیشتر در محاکم جلوگیری خواهد شد.

قدرتی تصریح کرد: توصیه و تاکید دین مبین اسلام در دعاوی بر صلح و سازش است و این توصیه در دادرسی اسلامی هم به عنوان یکی از ارکان دادرسی جایگاه ویژه ای در نظام قضائی دارد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: موضوع صلح و سازش در نظام‌های بین المللی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است و در نظام اسلامی نیز همواره مورد تاکید و توجه قرار داشته است.

قدرتی بیان کرد: فعالیت شعب حل اختلاف و شورای صلح و سازش موجب می‌شود پرونده‌های قضائی اصناف قبل از صدور رأی در شورای حل اختلاف مطرح شده و فرصتی برای صلح و سازش ایجاد شود.

وی گفت: فعالیت شعب صلح و سازش به کاهش تشکیل پرونده‌های قضائی هم کمک کرده و به تقویت آرامش جامعه هم منجر می‌شود.

قدرتی اضافه کرد: کاهش هزینه، تسریع در رسیدگی، حفظ کرامت ارباب رجوع، ایجاد امنیت خاطر برای طرفین دعوا، از مزایای راه اندازی شعب صلح و سازش است.

این مقام مسئول بیان کرد: شورای حل اختلاف وظیفه دارد ر نوع پرونده قضائی را قبل از ارجاع به محاکم قضائی در این شعب رسیدگی کند ولی تراکم بالای پرونده‌ها موجب شده در این شعب نیز زمان طولانی برای بررسی صرف شود لذا باید در مسیر صلح و سازش جدی تر باشیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اعلام کرد: در سال گذشته ۶۵ هزار پرونده قضائی به شورای حل اختلاف استان وارد شد و این حجم پرونده فشار کاری زیادی به کارکنان این شورا وارد می‌کند که برای آن باید تدبیر کنیم.

وی گفت: در این شعب پرونده‌های حقوقی بررسی خواهد شد و با افتتاح شعب نهادهای مختلف در هفته‌های آینده امیدواریم رسیدگی به اختلافات حقوقی با سرعت بیشتری به صلح و سازش منجر شود.

طرح طلایه داران صلح و سازش به ابتکار حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین ارائه شده و پس از پیگیری‌های مستمر، مورد موافقت رئیس معظم قوه قضائیه قرار گرفته و در قزوین به عنوان استان پایلوت در حال اجراست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.