×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شهروندان مراقب فعالیت شرکت‌های پیش‌فروش خودرو باشند/پلمب یک شرکت پیش‌فروش خودرو در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،دادستان مرکز استان قزوین اظهار کرد: حسب گزارشات مردمی، فعالیت و تبلیغات گسترده چند شرکت مبنی بر پیش‌فروش خودرو در سطح استان قزوین، کارگروهی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق عامه و به منظور بررسی وضعیت فعالیت این شرکت‌ها در دستگاه قضائی استان تشکیل شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری قزوین،وی افزود: بر اساس مصوبات این کارگروه، وضعیت این شرکت‌ها از حیث اخذ مجوزات قانونی و نحوه فعالیت مورد بررسی قرار گرفت و تاکنون هیچ‌یک از این شرکت‌ها مجوزات قانونی خود را ارائه نداده و بر اساس اعلام مدیران آنها در مراحل اخذ مجوز قرار دارند، که در این صورت فعالیت این شرکت‌ها وجاهت قانونی ندارد.

وی بیان کرد: از یکی از این شرکت‌ها که به صورت لیزینگی فعالیت می‌کرد، به دلیل عدم اخذ مجوزات قانونی از بانک مرکزی جلوگیری به عمل آمد و دفتر این شرکت در قزوین با دستور قضائی پلمب شد.

این مقام قضائی استان قزوین تصریح کرد: همچنین برخی از دستگاه‌های دولتی برای کارکنان خود به صورت گروهی اقدام به پیش خرید خودرو از این شرکت‌ها می‌کردند، که بر اساس مصوبه کارگروه مذکور و مکاتبات صورت گرفته با دستگاه‌های مورد نظر اعلام گردید؛ تا تعیین تکلیف وضعیت این شرکت‌ها از اینگونه اقدامات خودداری نمایند.

قاسمی به شهروندان هشدار داد: شهروندان باید مراقب فعالیت این شرکت‌ها باشند و از صحت فعالیت قانونی آنها اطلاع یابند و دستگاه قضائی توصیه می‌کند، که حتی‌الامکان و تا تعیین تکلیف وضعیت این شرکت‌ها نسبت به پیش‌خرید خودرو اقدام ننمایند، زیرا تاکنون مجوز قانونی این شرکت‌ها احراز نشده و در صورت عدم ایفای تعهد از سوی آنها، ضمانت اجرایی برای سرمایه‌گذاری شهروندان وجود ندارد و درگیر مسائل حقوقی و قضائی خواهند شد.

این مسئول اذعان کرد: بر اساس اخبار منتشره در رسانه‌ها در روز گذشته، در طرح فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو بیش از ۵ میلیون نفر برای خرید ۸ هزار دستگاه خودرو اقدام به ثبت نام نموده‌اند، لذا با توجه به شرایط مذکور شهروندان باید هوشیار باشند که امکان پیش‌فروش خودرو توسط شرکت‌های خصوصی وجود ندارد و فریب تبلیغات واهی این شرکت‌ها را نخورند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی از باب پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق عامه در این خصوص ورود کرده و قطعاً تا اخذ مجوز قانونی از سوی این شرکت‌ها نظارت‌های لازم اعمال خواهد شد و در صورت عدم اخذ مجوز قطعاً از فعالیت این شرکت‌ها جلوگیری و ممانعت به عمل خواهد آمد و می‌بایست پاسخگوی مطالبات شهروندان باشند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.