×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خبر خوب؛ ضرورت ساماندهی فیکسچرهای اعلان ترحیم در سطح شهر قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین، عضو مجلس محلی قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد طی سخنانی با بیان این مطلب اظهار کرد: برخی اطلاع رسانی ها در خصوص اعلان ترحیم برخی شخصیت های مذهبی، علمی و نخبگان برحسب ضرورت باید در سطح شهر انجام شود اما متاسفانه در حال حاضر به دلیل کرونا و موارد دیگر شاهد افزایش اعلان های ترحیم به صورت فیکسچر در سطح شهر هستیم

فاطمه اشدری افزود: این موضوع می تواند باعث ایجاد شرایط نامساعد روحی برای سایر شهروندان شود و دل مردم را به درد آورد.

این مسئول با بیان اینکه تقویت سیستم ایمنی در گرو آرامش مردم است بیان کرد: آرامش روحی مردم در امر تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر است و در این راستا نباید در شهر شاهد مواردی باشیم که شهروندان با دیدن آنها دچار ناراحتی شوند.

اشدری تاکید کرد: ساماندهی فیکسچرهای اعلان ترحیم در سطح شهر از سوی مردم مطالبه شده و لازم است در این خصوص تصمیم گیری شود.

این عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: حتی اگر در این راستا پیمانکاران شهرداری دچار ضرر و زیان می شوند باید فکری شود و لایحه ای از سوی شهرداری ارایه شود تا بررسی کنیم.

اشدری با اعلام اینکه این موضوع دغدغه مردم ،رسانه و ما اعضای شورا است اضافه کرد: باید دراین خصوص با همفکری و همدلی تصمیمی گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه سازمان زیباسازی شهرداری زیباسازی فضای شهری است و این کار ارزشمند در قالب گفتگو به راحتی حل می شود.

این مسئول ادامه داد: به ریاست کمیسیون فرهنگی شورا تبریک میگویم که این اقدام در راستای سیاستهای پیشگیرانه مطرح و پیگیری شد و نسبت به این موضوع هم خوب عمل شد.

اشدری تاکید کرد: امید است من بعد در کمیسیون فرهنگی شورا مسائلی این چنین با نگاه کارشناسانه و پیشگیرانه با حضور و نشست دستگاهها و سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد مربوطه در دستور کار قرار گیرد، و حتی گاهی در قالب یک گپ و گفتگوی ساده میتوان به نتایج ارزنده ای دست یافت، چنانچه نیاز به لایحه ای بود قطعا با مساعدت ریاست محترم شورا پیگیری قانونی به عمل اید.
چنانچه به درخواست‌های مردمی ، با دقت و توجه نگاه و در کمترین زمان بررسی شود می توان بسیاری از مسایل پیشگیرانه را به خوبی رصد نمود و اتفاقات خوبی را رقم زد که منجر به رضایتمندی مردم و مشارکت شهروندان در رفع مشکلات امور شهری شد.

به گزارش کافه خبر قزوین،چندی پیش” رکسانا رضایی” سردبیر نشریه نگاه استان قزوین این موضوع را در فضای مجازی مورد نقد قرار داد که در عکس فوق مشاهده میکنید،به همین دلیل شورای شهر قزوین بر آن شد تا نصب تصاویر متوفیان در فیکسچر ها و معابر شهر قزوین را ممنوع و ساماندهی کند.

نباید فراموش شود که شهر صرفا یک کالبد فیزیکی که مربوط به پروژه های عمرانی و ساختمانی شود نیست،شهر مجموعه ای از گروه های انسانی در بستر فرهنگی و اجتماعی است که سلامتی،شادابی و نشاط اجتماعی آنان باید بیش از پیش مورد توجه شهردار و شورای شهر قزوین قرار گیرد و شورای ششم می بایست در زمینه های فوق ذکر شده، همچنان همراه رسانه های استان باشد تا بتواند یکی از حوزه هایی که در شهرداری ها مغفول مانده و آن بحث “فرهنگ شهری” است را “احیا” و “بروز رسانی” کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.