×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح سفیران بشردوستی هلال احمر قزوین به صورت بین المللی برگزار می شود/سردار سلیمانی مصداق و الگوی عملی شعارهای صلیب سرخ جهانی است

به گزارش کافه خبر قزوین،حسن آصفی به مناسبت هلال احمر و صلیب سرخ که پیش از ظهر شنبه در سالن جلسات هلال احمر برگزار شد اظهار کرد:  اعتباری سفر ریاست جمهوری جهت تکمیل پروژه مرکز عملیات پشتیبانی امداد و نجات انجیلاق بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال است که امیدواریم این مرکز به زودی تکمیل و به بهره برداری برسد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: این مرکز با مشکلات پدافندی زیادی از جمله قدیمی بودن ساختمان، وسعت محدود فضای موجود، استقرار ساختمان مرکز عملیات در شهر، مشکلات ناشی از احداث پل های هوایی شهرداری در حاشیه ساختمان و در نهایت نبودن آشیانه و محل فرود بالگرد روبرو است.

این مسئول با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصدی مرکز عملیات انجیلاق، بیان کرد: احداث سوله های انباری برای مواقع بحران، محل نگهداری و تمرین سگ های زنده یاب، آشیانه بالگرد، محل احداث ذخیره سوخت احتیاطی، ساخت خوابگاه برای مواقع بحران دیده شده که علاوه بر پوشش تمامی شهرهای استان، مکان مناسبی نیز برای استان های همجواری است که قزوین به عنوان معین در مواقع وقوع بحران برای آنها انتخاب شده است.

 آصفی اضافه کرد: برای تکمیل و تجهیز پایگاه های امداد و نجات سطح استان نیز ۱۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده و این در حالی است که در سفر نوروزی رییس جمعیت هلال احمر کشور به استان نیز ۵۰۰ میلیارد برای تکمیل مرکز عملیات انجیلاق تخصیص یافته بود.

 به گفته او، با دعوت از نماینده فدراسیون جهانی صلیب سرخ به استان تمام تلاش خود را داریم تا طرح ملی سفیران بشردوستی در آینده به صورت بین المللی برگزار شود. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به تشکیل انجمن خیران در هلال احمر استان افزود: خوشبختانه با تشکیل و مشارکت خیران در اقدامات انسانی نظیر کمک به زلزله زدگان کرمانشاه و یا سیل زدگان لرستان جزو استان های شاخص در کمک رسانی به هموطنان خود بودیم و سال گذشته نیز از همین محل بالغ بر ۴۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در حوزه دارو و درمان و همچنین بسته های معیشتی به نیازمندان استان کمک شد.

به گفته آصفی؛ در حال حاضر ۹۰ خانه هلال در مناطق مختلف استان فعال هستند که بایستی در سال های آینده نسبت به توسعه و گسترش آنها اقدام کرد و این در حالی است که حوزه خیران نیز نیازمند ساماندهی ست چرا که از محل جمع آوری درآمدهای این بخش باید بتوانیم به نحو مطلوبتری به نیازمندان کمک کنیم.

این مسئول با اشاره به طرح “رفیق خوشبخت ما” خبر داد: این طرح با پیشنهاد استان قزوین به جمعیت هلال احمر پیشنهاد شده است تا اجرای آن نه تنها در سطح ملی بلکه در عرصه بین‌المللی نیز مطرح شود،به همین منظور، این طرح در راستای تمجید از جانفشانی های سردار سلیمانی بوده است و او به واقع،مصداق و الگوی عملی شعارهای صلیب سرخ جهانی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.