×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح  «کتابرسان» در استان قزوین اجرا می شود

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اظهار کرد: طرح خدمات تحویل مدرک، یکی از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین جدید اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین است که با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در محدودیت‌های کرونایی اجرایی می‌شود.

فاطمه محمد بیگی افزود: این طرح به منظور استمرار خدمات غیرحضوری به شکل پایلوت در شهر قزوین اجرا و اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی، کتب مورد نیاز خود را که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسته بندی شده است، درب منزل تحویل می‌گیرند.

این مسئول با بیان اینکه کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع رسانی امروزه با استفاده از فناوری‌های نوین در امر بازیابی و اشاعه اطلاعات گام‌های بزرگی برداشته‌اند ادامه داد: خدمات تحویل مدرک در واقع حلقه پیوند دهنده بین کتابخانه‌ها و کاربران کتابخانه است که به روش‌های مختلفی از جمله پست، الکترونیکی، تصویربرداری و … در دنیا انجام می‌گیرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین،وی توضیح داد: در صورت فراهم بودن زیرساخت‌های اطلاعاتی و اطلاع‌رسانی قوی، جریان گردش صحیح اطلاعات و منابع میسر می‌شود و در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با استفاده از امکانات موجود طرح خدمات تحویل مدرک «کتابرسان» را به عنوان یکی از خدمات نوین کتابخانه ای و با هدف دسترسی به منابع مورد نیاز اعضا از جمله مقالات و کتاب‌ها در راستای تکریم اعضای فعال کتابخانه ها و برای تشویق مخاطبین و تسهیل دسترسی به منابع اجرا می‌کند.

به گفته محمد بیگی،همچنین همزمان با هفته کتاب خدمات مرجع مجازی به اعضای کتابخانه ها ارائه شد و اکنون با اجرای طرح «کتابرسان» می‌خواهیم قابلیت دریافت کتاب در منازل را هم فراهم شود‌.

وی با بیان اینکه ادامه فعالیت کتابخانه‌های عمومی منوط به تصمیمات ستاد مقابله با کروناست، اضافه کرد: هم اکنون قرائت خانه‌ها و خدمات حضوری کتابخانه‌های عمومی استان تعطیل هستند، ضمن اینکه در راستای اجرای فعالیت‌های فرهنگی برای تکریم اعضای کتابخانه‌ها، عضویت اعضا به صورت خودکار تمدید شد تا نیاز به حضور علاقمندان در کتابخانه‌ها نباشد.این

این مسئول تصریح کرد: اگرچه کرونا  آمار امانت کتاب را دستخوش تغییر قرار داده ولی در این راستا اجرای فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی از جمله پیامرسان بله و اینستاگرام، برگزاری نشستهای کتابخوانی، مسابقات کتابخوانی، نقد و بررسی کتاب و قصه گویی از دیگر برنامه‌هایی است که در دوران کرونا عملیاتی شده است.

محمدبیگی بیان کرد: در حالی که برخی از مشاغل و خدمات عمومی در دوره کرونا تعطیل شده‌است، اما کتابخانه‌های مومی با اتخاذ تدابیر لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر ارائه خدمات به اعضا بر بستر فضای مجازی استمرار داشته‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین یادآورشد: در حال حاضر ۵۹ کتابخانه عمومی در استان فعالیت دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.