×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح کتاب‌رسان در ایام کرونا فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است

به گزارش کافه خبر قزوین، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در مراسم افتتاح طرح «کتاب‌رسان» در کتابخانه‌های عمومی قزوین با بیان اینکه یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی میزان سرانه مطالعه و اجتماعی کردن این فرهنگ در جامعه است، گفت: باید بکوشیم فرهنگ مطالعه را اجتماعی کنیم و هرچه توجه افکار عمومی به موضوع مطالعه کتاب معطوف شود، جامعه بیشتر از گذشته در مسیر تعالی فرهنگی قرار می‌گیرد.

مریم بیدخام با اشاره به اجرای طرح‌های فرهنگی متناسب با ذائقه مردم، اظهار کرد: با توجه به شرایط و محدودیت‌هایی که کرونا ایجاد کرده، طرح کتاب رسان یکی از طرح‌های موفق خواهد بود که کمک می‌کند تا افراد از فرصت‌ها پیش آمده به خوبی استفاده کنند.

این مسئول بیان اضافه کرد: کرونا بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری را تحت تأثیر خود قرار داده و نیمه تعطیل کرده است و آموزش‌ها به سمت مجازی شدن سوق داده شده که از این فرصت باید به بهترین شکل استفاده کرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از خدمات به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شود و امیدواریم بعد از شکست کرونا برخی از فعالیت‌ها که به صورت الکترونیکی شکل گرفته، ادامه داشته باشد.

بیدخام تصریح کرد: اثرات مثبت کتاب خواندن بر کسی پوشیده نیست و یکی از مهم‌ترین آثار آن کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است و اگر با برنامه‌هایی افراد ترغیب به مطالعه شوند می‌توانیم از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنیم.

وی اعلام کرد: ترویج فرهنگ مطالعه باید از خانواده شروع می‌شود و اگر بتوانیم با طرح‌هایی مادر و پدر خانواده را به این مهم دعوت کنیم بسیار روی فرزندان اثر می‌گذارد چراکه روانشناسان معتقد هستند مطالعه امری اکتسابی است.

بیدخام تصریح کرد: هرچه می‌توانیم باید از روش‌هایی استفاده کنیم که این یار مهربان را با خانواده‌ها آشتی دهیم و این امر می‌تواند در رسیدن ما به مقصد کمک کند و اقداماتی مانند تولید فایل صوتی یا کلیپ‌های کوتاه از کتاب‌ها می‌تواند در این حوزه مؤثر باشد.

وی با اشاره به طرح کتاب رسان خاطر نشان کرد: در این شرایط که کتابخانه‌ها تعطیل شده این طرح می‌تواند به پر کردن اوقات فراغت افراد کمک کند و این طرح می‌تواند سرانه مطالعه را در جامعه افزایش دهد.

این مسئول بیان کرد: در مدت زمان شیوع بیماری کرونا دیدیم که فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی حتی با تعطیلی فیزیکی کتابخانه‌ها در استان قزوین تعطیل نشد و کتابداران استان قزوین توانستند رسالت خود را در این ایام از طریق بسترهای مختلفی نظیر شبکه‌های اجتماعی و اینترنت به انجام برسانند.

به گفته وی، اجرای طرح کتاب‌رسان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های این مدت می‌تواند گامی اثربخش و افتخار آمیز برای استان قزوین باشد که رضایت مردم را نیز در پی داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.