×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قزوین پایگاه صادرات ماهیان زینتی کشور می‌شود

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان قزوین در این باره اظهار کرد: بزرگترین واحد صنعتی و مسقف پرورش و تولید ماهیان زینتی در جهان با ظرفیت ۳۰ میلیون قطعه به زودی در قزوین به بهره برداری می رسد.

ایرج رحمانی افزود: این واحد که همزمان به تولید غذا، دارو و آکواریوم و تجهیزات آن خواهد پرداخت به دلیل تکثیر عمده و دارا بودن مجوزهای لازم از سوی سازمان دامپزشکی و رعایت استانداردهای مورد نظر کشورهای خارجی، توان صادرات ماهیان زینتی از قزوین و کشور به خارج را افزایش خواهد داد.

این مسئول با بیان اینکه سالانه حدود ۲ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی از استان به خارج از کشور صادرات می‌شود،اضافه کرد: ارزش ریالی این مقدار صادرات ماهیان زینتی تقریبا ۱۰۰ میلیارد ریال است.

وی، ترکیه، افغانستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان و کشورهای حاشیه خلیج فارس را عمده مقاصد صادراتی ماهیان زینتی در قزوین نام برد و افزود: فعالیت این واحد می‌تواند قزوین را به بارانداز و پایگاه اصلی صادرات ماهیان زینتی به خارج از کشور تبدیل کند.

این مسئول یادآور شد: سالانه ۲۷ تا ۳۰ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در استان قزوین به تولید می رسد.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان بیان کرد: با راه اندازی بزرگترین واحد تولید و تکثیر ماهیان زینتی مسقف جهان در شهرک صنعتی لیا که از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی در دست احداث است و فاز اول آن امسال راه اندازی می شود، ظرفیت تولید و تکثیر ماهیان زینتی در استان ۲ برابر رقم فعلی افزایش می یابد.

گفتنی است،براساس آخرین آمار،  ۸۸ واحد پرورش و تکثیر ماهیان زینتی در استان قزوین فعالیت می‌کنند که حدود ۶۷۴ نفر در این واحد ها مشغول کار هستند، ضمن اینکه سال گذشته حدود ۳۰ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در قزوین به تولید رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.