×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مثلث مسئولان، تولیدکننده و مردم برای جهش تولید شکل‌گیرد

ابه گزارش کافه خبر قزوین،بوالفضل محبی روز دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاوتی دادگستری کل استان قزوین اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب «جهش تولید» را در سال ۱۳۹۹ از آحاد مسئولان و مردم مطالبه کردند با این وصف همه مکلفیم تمام توان خود را برای تحقق این هدف به کار ببندیم. جهش تولید به معنای خیز و حرکت چند برابری است و فرق آن با رونق تولید آن است که در رونق تولید به دنبال خروج از رکود هستیم. در این بین مسئولان، تولیدکنندگان و آحاد مردم سه ضلع مثلث جهش تولید به حساب می آیند.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قزوین افزود: حرکت توأم با همدلی، قانونگذاری صحیح و روزآمد، نسخ قوانین مانع و قدیمی، حذف رویه‌های اداری دست و پاگیر، تسریع در صدور مجوزهای قانونی، حضور میدانی و اثربخش، ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی، حمایت از تولیدات با توجه به مزیت‌های نسبی اقتصادی، اصلاح نظام و رفتارهای پولی و بانکی، استفاده از نیروهای انقلابی و متخصص و اتخاذ سیاست‌های کلان و خرد مبتنی بر دانایی دانش، حمایت قضائی از تولید و تشکیل شعب تخصصی محاکم از مهمترین تکالیف دستگاه‌های حاکمیتی برای تحقق جهش تولید به حساب می‌آید.

وی بیان کرد: تولیدکنندگان نیز لازم است به عنوان رزمندگان خط مقدم تولید، موضوعاتی همچون تلاش برای تولید بیشتر، ارتقای کیفیت، توجه به بازارهای صادراتی، حرکت به سمت تولیدات دانش بنیان، التفات به مؤلفه‌های حقوقی و بایسته‌های رقابت منصفانه و تکالیف قانونی خود را در نظر داشته باشند و در نهایت مردم عزیز کشور نیز باید از طریق حمایت از کالای داخلی و ترویج عملی خرید آن شرایط لازم را برای تولید هر چه بیشتر فراهم کنند.

این مقام قضائی در نهایت، اصلاح ساختار اقتصادی کشور، کاهش وابستگی به نفت، افزایش ثروت ملی، کاهش آسیب پذیری از شرایط تحریم، تقویت اقتدار ملی، کاهش بیکاری و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از جمله نتایج جهش تولید بر شمرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.