×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مجله «کت کال» سفری ادیسه وار است به جهان سینما و نقد

به گزارش کافه خبر قزوین،مجله «کت کال» سفری ادیسه وار است به جهان سینما و نقد؛ سفری که برای اولین بار در میان مجلات سینمایی، رویکردی نقادانه بر خودِ نقد دارد.! از به چالش کشیدن همکارانمان گرفته که در این شماره قرعه به نام مسعود فراستی و نویسندگانش در مجله فرم و نقد افتاده، تا به چالش کشیدن نویسندگان خود در چارت پایانی.! این دو بخش جذاب تنها قسمتی از هفت چارت مجله «کت‌ کال» به شمار می‌روند که در هر کدام نو آوری و کیفیت به چشم می‌خورد.

سفری به سینمای ریچارد لستر، معرفی فیلم‌های مهجور، سیری در تاریخ انیمیشن و نظریات جدید در باب هنر و سینما از بخش‌های دیگر این سفر جذاب به شمار می رود.

سرفصل‌های این مجله سینمایی چیست؟

این فصلنامه یک فصلنامه تخصصی نقدو تحلیل سینمایی است
ک برای اولین بار در ایران چارت هایی دارد که قبلا در قالب مجلات تخصصی سینمایی نبوده است.

در چارت اول، پرونده کارگردان است که البته این عنوان در تمام مجلات وجود دارد.

چارت دوم با معرفی آثار سینمایی مهجور و در چارت سوم انیمیشن هست که مقالات علمی مهمی نویسندگان کشور در آن به تربیت آمده است.

چارت چهارم، نقدی بر نقد هست این چارت برای اولین بار در ایران و در یک مجله سینمایی بارگزاری میشود در چارت نقدی بر نقد ،تز های فرم مسعود فراستی تشریح و با ذکر فکت و منع به مخاطب نشون داده می شود که تز های برای فراستی نیست بلکه کپی از نظریات شخصی بنام کلایوبل هست.

همچنین در این چارت نقدهای مکتوب از هر منتقدی را به تفضیل مورد بررسی قرار داده و نقد روی نقد تک تک آنها نوشته شده است.

چارت بعدی مانیفست ها و مباحث تئوریک هست در این چارت چند مانیفست برای اولین بار در ایران ارائه شده، ضمن اینکه بحث و جدلی در باب مباحث تئوریک بین نویسندگان را به مجله منتقل کرده است.

چارت یک بام و دو هوا که در این چارت نقاشی ها و عکاسی های هنرمندان برای اولین‌بار در این مجله منتشر میشود، همچنین یک سری تحلیل عمیق و ظریف در این چارت هست.

و در چارت آخر که برای اولین بار در تاریخ نقد در بین مجلات سینمایی بوده نقدی بر خود هست،در این چارت چند نفر از منتقدان قبل از انتشار مجله متن هارو میخوانند و بر خود مجله نقدهای سلبی یا ایجابی وارد می کنند.

به گزارش کافه خبر قزوین،علاقمندان به هنر سینما و تئاتر می‌توانند با خواندن این‌ مجله جهانی دیگر از هنر سینما را تجربه کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.