×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
محصولات استراتژیک و نهاده در قزوین ذخیره سازی شود

به گزارش کافه خبر قزوین،فرئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین صبح پنجشنبه در جلسه ستاد پدافند با حضور محمد افشار مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری و سایر اعضا برگزار شد اظهار کرد: با توجه به اینکه؛ قزوین یک استان کشاورزی و دامپروری محسوب می‌شود و با سایر استان‌های کشور به ویژه مرکز ارتباط دارد بایستی محصولات استراتژیک و نهادهای مورد نیاز در این بخش ذخیره سازی شود.

فاطمه خمسه افزود: به حمداله مشکل خاصی را در زمینه توزیع نهاده‌ها در استان وجود ندارد و در شرایطی قرار داریم.

به گفته وی مدیران بایستی؛ مدیران بحران باشند تا در شرایط خاص دچار مشکلی نشویم و تنها این مهم با آمادگی کامل و برنامه ریزی مناسب در برابر شرایط ویژه میسر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی دقیق و اقدامات انجام شده؛ تداوم تولید در بخش کشاورزی همچنان با قوت ادامه دارد و در تأمین نیازهای کشاورزی مشکلی وجود ندارد.

خمسه بیان کرد: با توجه با شرایط موجود و برخی مشکلات ناشی از تحریم‌ها؛ با برنامه ریزی می‌توان مانع از ایجاد مشکل برای واحدهای تولیدی استان شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به بحث خرید گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان اشاره کرد و گفت: خرید گندم در استان تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته ایم و با توجه به میزان تعهدی که برای استان در نظر گرفته شده ذخیره سازی گندم با همکاری اداره کل غله استان بخوبی انجام می‌شود.

خمسه افزود: جهاد کشاورزی در تلاش است تا ذخیره سازی گندم را برای ۲۲۰ هزار تن انجام دهد.

به گفته وی، با اقدامات انجام شده باید از خروج گندم از استان جلوگیری شود.

این مقام مسئول گفت: ظرفیت ذخیره سازی سیلوهای استان در حال حاضر ۴۲۰ هزار تن است که تاکنون ۵۰ درصد آن پر شده است و در حال حاضر مشکلی در زمینه ذخیره سازی گندم و غلات وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به بحث بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: خرید گندم از بهره برداران بخش کشاورزی با رعایت کلیه مسائل و پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

خمسه با بیان اینکه طی این چند ماه جهاد کشاورزی در بخش تولید فعالیت دو چندان داشته گفت: با رعایت مسائل بهداشتی توانسته ایم تولیدات کشاورزی را حفظ کنیم.

وی؛ طرح فاصله گذاری اجتماعی، پایش کارکنان سازمان، آموزش پرسنل در زمینه کرونا، توزیع مواد ضد عفونی، نصب بنر و همچنین استفاده از ماسک را از مهمترین اقدامات این سازمان برای مقابله با بیماری کرونا برشمرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.