×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدیر ۴ تالار پذیرایی در قزوین به علت تخلف کرونایی بازداشت شدند

به گزارش کافه خبر قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی در ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین اظهار کرد: برخورد دستگاه قضائی با مدیران تالارهای پذیرایی یکی از اقدامات مناسب در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا بود که امیدواریم این اهتمام همچنان ادامه یابد.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های نظارتی و بازرسی استان قزوین باید تالارها و صنوف متخلف را پلمب کرده و سریعاً به مردم اطلاع رسانی کنند، مردم باید بدانند که در خصوص تهدید علیه سلامتی مردم جای هیچ اغماضی وجود ندارد و برخوردها قاطعانه است.

حبیبی تصریح کرد: تالارهای پذیرایی نباید مانند بازارها و اماکن تجاری رهاسازی شوند و اگر یک نفر در این مراسم آلوده باشد، می‌تواند ۵۰ نفر را آلوده کند، بنابراین تالارهای پذیرایی دارای مجوز در مناطق سفید و زرد از روز شنبه هفتم تیرماه باید با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند.

این مسؤل تاکید کرد: متأسفانه وقتی در باغ تالارها و اماکن غیررسمی با ازدحام جمعیت روبرو می‌شویم، آمار ابتلاء به کرونا افزایش یافته و شدت بیماری را بالا می‌برد که لازم است در این رابطه نظارت‌ها بیشتر شود.

حبیبی با بیان اینکه آمارهای مبتلا به کرونا در استان قزوین ۲ برابر شده است و زنگ هشدار کرونایی به صدا درآمده است، اظهار داشت: اعتقاد داریم که بازارها، جشن‌ها و تجمعات در مراسم‌های تالار پذیرایی کانون اصلی شیوع بیماری کرونا هستند و اگر این اماکن کنترل شوند، آمار کرونا کاهش می‌یابد.

معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: مسؤولان شهرستان تاکستان باید هماهنگی بیشتری به خرج داده و بر بازار و نشست‌های این شهرستان نظارت کنند، متأسفانه در بازارهای استان قزوین شرایط کاملاً عادی است و صاحبان صنف و مردم در خصوص مسائل بهداشتی رعایت نمی‌کنند که در این رابطه تعزیرات و سازمان صمت نباید بی‌تفاوت باشند.

حبیبی با بیان اینکه برگزاری هرگونه همایش و مراسم فرهنگی در استان ممنوع است، اظهار داشت: در دهه کرامت لازم است که اقدامات برخی دستگاه‌ها در فضای مجازی دنبال شده و هرگونه جشن با موضوع عفاف و حجاب که به تجمع مردمی منجر و خطر ابتلاء به کرونا همراه است، خودداری شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود اینکه بارها گفته شده هرگونه جشن و تجمع در معابر و پارک‌ها ممنوع است، اما مجدداً درخواست‌هایی از سوی شهرداری در خصوص برگزاری جشن به ستاد کرونا اعلام می‌شود.

به گفته جانشین ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین، ادارات و شرکت‌ها باید تلاش کنند تا جای ممکن آزمون‌ها را به زمان دیگری موکول کرده و در مورد استخرها نیز چون هنوز هیچ دستور و مصوبه‌ای از ستاد ملی به استان ابلاغ نشده است، باید منتظر تصمیمات بعدی شد.

حبیبی یادآور شد: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات در صندوق کار آفرینی با سود چهار درصد فراهم شده که می‌تواند در اختیار مشاغل آسیب دیده قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.