×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ممنوعیت تردد شبانه در قزوین ادامه دارد/ ورود یا خروج خودرو‌های شخصی با پلاک بومی یا غیر بومی به شهر‌های نارنجی ممنوع است

 به گزارش کافه خبر قزوین،فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در استان قزوین اظهار کرد: ساعات کار ادارات، بانک‌ها از روز شنبه ۲۲ آذر ماه به روال عادی بازگشته و از ساعت ۷:۳۰ دقیقه لغایت ۱۴:۳۰ دقیقه فعالیت خواهند داشت.

منوچهر حبیبی افزود: ادارات و دستگاه‌های دولتی با حضور دو سوم کارکنان فعالیت خواهند کرد و یک سوم از ظرفیت ادارات نیز با تشخیص بالاترین مقام دستگاه به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد،ضمن اینکه دستگاه‌های متولی مقابله با کرونا مانند دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، فرمانداری، نیروی انتظامی، هلال احمر و دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب، برق، گاز باید به صورت کامل در ادارات مربوطه حضور یابند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: مأموریت‌های اداری غیرفوری لغو و موضوعات مربوط به کرونا مدنظر باشد و در وضعیت نارنجی برگزاری جلسات، در فضای سربسته حداکثر با حضور ۲۰ نفر و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه تجاری، بازرگانی، خدماتی و اصناف مشاغل گروه «۱» و «۲» می‌توانند فعالیت خود را داشته باشند که تقریبا ۸۰، درصد فعالیت کسبه است. مشاغل گروه «۳» و «۴» کماکان تعطیل بوده و امکان فعالیت ندارند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در استان قزوین تصریح کرد: مشاغل گروه «۳»، شامل فعالیت تالار‌های پذیرایی و رستوران‌ها به صورت طبخ غذای بیرون بر، آرایشگاه‌های زنانه تعطیل، موزه ها، سینماها، سالن‌های تئاتر، استخر‌های سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی سالنی، بوستان‌ها و مراکز تفریحی تعطیل بوده و امکان فعالیت در شرایط نارنجی را ندارند.

حبیبی اضافه کرد: در حوزه آموزشی، کماکان آموزش‌ها در دانشگاه‌ها و مدارس در بستر مجازی و غیرحضوری خواهد بود در نتیجه مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، آموزشگاه ها، حوزه‌های علمیه صرفا بصورت مجازی می‌توانند فعالیت کنند.

به گفته وی، در بحث حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، نماز‌های جمعه، مساجد، مراسمات آئین‌های و مذهبی کماکان تعطیل است

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین با اشاره به محدودیت تردد خودرو‌ها بیان کرد: در خصوص ترددها، ورود خودرو‌های شخصی با پلاک بومی شهر‌های نارنجی به سایر شهر‌ها ممنوع است همچنین ورود خودرو‌های شخصی غیر بومی به شهر‌های نارنجی نیز ممنوع است.

وی افزود: همچنین تردد خودرو‌های شخصی در سطح شهر‌های نارنجی به استثنا خودرو‌هایی که توسط فرمانداری‌ها مجاز به تردد هستند از ساعت ۲۱ لغایت ۴ بامداد ممنوع است و در صورت تردد شامل اعمال جریمه ۲۰۰ هزار تومانی می‌شود.

به گفته حبیبی، ورود یا خروج خودرو‌های شخصی با پلاک بومی یا غیر بومی به شهر‌های نارنجی، شامل جریمه ۵۰۰ هزار تومانی به ازای هر ۲۴ ساعت خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.