×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
میانگین مصالحه در شوراهای حل اختلاف استان قزوین ۵۰ درصد است

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس کل دادگستری استان قزوین روز سه شنبه با حضور در مجتمع شورای حل اختلاف قزوین به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضاییه، افزود: ماهیت تشکیل شوراهای حل اختلاف ایجاد مصالحه میان منازعات مردم است و ارزش و قداستی که تلاش کارکنان این مرجع قضایی در حوزه صلح و سازش و اصلاح ذات‌البین میان مومنان دارد، قابل بیان نیست و منزلت و جایگاه این عمل خیرخواهانه به کرات در کلام ائمه اطهار (ع) آمده است.

علی شعبانی افزود: با صدور احکام قضایی فصل خصومت صورت می گیرد و شاید این شیوه مورد قبول یک طرف از اصحاب دعوا قرار نگیرد و گاهی نیز موجب کینه‌توزی می شود و قطعاْ برکات مصالحه به دست نخواهد آمد، اما در صلح و سازش رضایت دو طرف دعوا به معنای واقعی جلب می شود.

این مسئول بیان کرد: آثار و برکات مصالحه در جامعه بسیار است و یقیناً با تحقق صلح و سازش و مصالحه، امنیت روانی افراد و جامعه به حال قبل باز می گردد و شاهد تبعات بعدی و گاهی حوادث و اتفاقات ناگوار نخواهیم بود.

این مقام قضایی استان تصریح کرد: کار و تلاشی که همکاران شورای حل اختلاف متحمل می شوند کمتر از محاکم دادگاه نیست و از این حیث قدردان هستیم و بی تردید کوشش و اهتمام همکاران شورای حل اختلاف در جهت اصلاح ذات البین نزد خدای متعال اجر اخروی دارد.

در این بازدید، رییس کل دادگستری استان از شعب و بخش های مختلف شورا بازدید و با همکاران دیدار و گفتگو کرد و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.