×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نصب هرگونه مجسمه و یادمان مستلزم اخذ مجوز است

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این باره اظهار کرد: سه آئین‌نامه در زمینه ساخت و نصب مجسمه در اماکن عمومی وجود داشت که یکی مصوبه سال ۳۸، دومی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سال ۱۳۷۸ و سومی مصوبه شورای فرهنگ عمومی در سال ۱۳۷۹ است که تمامی آن‌ها تاکنون به دلایلی اجرایی نشده بودند.

محمد حسین اسماعیلی با اشاره به دلایل اجرا نشدن این آیین نامه ها، تصریح کرد: مهمترین دلیل، تمرکز تصمیم گیری در تهران و حضور مقامات عالی وزارتخانه‌های مرتبط و تفویض اختیار نشدن برای تصمیم گیری در شهر‌ها و استان‌ها بوده است که این اختیار در مصوبات قبلی پیش بینی نشده بود یا دستگاه‌های مرتبط با موضوع، شعب متناظر را در استان نداشتند.

وی افزود: خوشبختانه این مشکل با تفویض وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برطرف شد و شورا‌های متناظر در استان‌ها تشکیل گردید.

این مسئول بیان کرد: در این راستا و در دومین جلسه شورای نظارت بر ساخت و نصب مجسمه و یادمان در اماکن عمومی و میدان‌های شهری با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورا، پرونده شورای پیشنهادی نظارت بر ساخت و نصب مجسمه و یادمان در اماکن عمومی و میدان‌های شهری استان قزوین بررسی و مورد تایید قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در این شورا علاوه بر اعضای حقوقی، از حضور صاحب نظران و استادان هنر‌های تجسمی و ظرفیت هنری انجمن‌های هنری، تخصصی و دانشگاهی استان که آشنایی کامل با مبانی هنری دارند، استفاده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: از این پس شهرداری‌ها باید برای ساخت و نصب هرگونه مجسمه، المان و یادمان در سطح میادین و معابر شهری، طرح مربوط را به دبیرخانه شورا واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارائه کنند تا پس از طرح و بررسی و تصویب در شورا، برای ساخت و نصب آن اقدام کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن این دستورالعمل دیگر شاهد ساخت و نصب آثار غیر حرفه‌ای و غیر هنری که گاهی موجب وهن شخصیت‌ها و مفاخر ملی و فرهنگی می‌شود، نباشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.