×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نقش رسانه ها در برابر امپراطوری دروغ دشمن، بیان دستاوردهای نظام و ایجاد فضای مثبت است/راه تقابل با رسانه‌های بیگانه عملکرد صحیح در رسانه‌های داخلی است

محمد کشاورز رئیس بسیج رسانه استان قزوین در یادداشتی که همزمان با دهه فجر در اختیار کافه خبر قزوین قرار داده است می نویسد:ملت بزرگ و مقاوم ایران اسلامی در حالی چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب خود را جشن می گیرند که دشمنان مستکبر همچنان گمان های باطلی بر سر دارند و دوستان عزیز در سراسر جهان، گذر از چالش‌ها و به دست آوردن پیشرفت‌های خیره‌کننده را امیدوارانه نظاره می کنند و دلگرم می شوند.


دو سال پیش در چنین ایامی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی با صدور «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» برای ادامه‌ی این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ی گذشته پرداختند و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرمودند.


بی شک بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» که خطاب به ملت بزرگ ایران و به‌ویژه جوانان برومند صادر شده است به ‌مانند منشوری برای«دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» است.


این بیانیه متنی بسیار پر محتوا و عمیق دارد که هر بار خواندن آن باعث فهم جدیدی از محتوای آن می‌شود و به نظر می رسد رسانه ها به عنوان انتقال دهنده پیام به جامعه و فرهنگ ساز ، نقش کلیدی و اساسی در تبیین آن برای مردم و بخصوص جوانان که سرمایه های اجتماعی نظام هستند دارند و همچنین با توجه به نقش نظارتی که دارند، می‌توانند بر عملکرد مسئولین نظارت و مطالبه‌گری کنند.

فعالان رسانه‌ای باید تکلیف خود را با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی روشن کنند

مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر «وظایف سنگین» و «نگاه مسئولانه‌ دستگاه‌ها، اشخاص و نهادهای غیرحکومتی» در زمینه‌ رسانه‌ها تأکید می‌کنند. صدا و سیما، شبکه های ماهواره ای داخل و خارج از کشور، همچنین خبرگزاری ها و مطبوعات و عموم فعالان رسانه‌ای باید تکلیف خود را با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی روشن کنند و تا حد امکان نسبت به بیان خدمات نظام اسلامی در 42 سال اخیر و همچنین تلاش در حوزه تمدن سازی برای داشتن ایرانی آباد و آزاد و دستیابی کشور عزیزمان به فرهنگ و تمدنی دیرپا و احیای آن بکوشند.

یکی از نکات مهم در راستای توجه به پیوست رسانه‌ای بیانیه گام دوم این است که بدانیم صرفاً انتشار تحلیل‌های مختلف پیرامون این بیانیه و انجام اقدامات خبری مانند تهیه مصاحبه نمی‌تواند سبب عملیاتی شدن آن شود.


همواره به تصویر کشیدن اقدامات انجام شده پیرامون یک موضوع سبب شده است تا جامعه نسبت به اثربخشی آن واکنش مثبت نشان دهد به‌همین دلیل رسانه‌ها برای ایجاد انگیزه جهت تحقق هرچه بیشتر بیانیه گام دوم انقلاب می‌بایست نمونه‌های عملی محقق شده در این راستا را به نمایش بگذارند. به‌طور مثال به تصویر کشیدن نمونه‌های موفق و صحیح در راستای عدالت‌طلبی و مبارزه با فساد که یکی از مفاد بیانیه گام دوم انقلاب است علاوه بر اینکه نشان‌دهنده راهکاری برای عملیاتی شدن این بیانیه است، سبب امیدآفرینی در جامعه نیز می‌شود.


بی شک یکی از مهم‌ترین بخش های این نقشه راه، بیان دستاوردهای انقلاب در 40 سال گذشته است که در هفت بند اشاره شده است و به نظر می رسد سوژه های بسیار خوبی برای رسانه ها جهت پرداختن به آن است:

۱)ضمانت ثبات و امنیت کشور و تمامیت ارضی و حفاظت از مرزها و معجزه پیروزی در جنگ هشت‌ساله.


۲) پیشرفت شگرف در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی، درحالی که ایران پیش از انقلاب در تولید علم و فناوری صفر بود. در صنعت به ‌جز مونتاژ و در علم به جز ترجمه هنری نداشت.


۳) به اوج رسانیدن مشارکت مردمی در امور سیاسی مثل انتخابات و مقابله با فتنه‌های داخلی، حضور در صحنه‌های ملی و استکبارستیزی.


۴) ارتقای شگفت‌آور بینش سیاسی آحاد مردم و نگاه آنان به مسائل بین‌المللی.

۵) سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور. جمهوری اسلامی در شمار موفق‌ترین حاکمیت‌های جهان در جابه‌جایی خدمت و ثروت از مرکز به همه‌جای کشور و از مناطق مرفه‌نشین شهرها به مناطق پایین‌دست آن بوده است.


۶) افزایش دادن چشمگیر عیار معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه.


۷) برجسته‌تر شدن روزبه‌روز نماد پرابهت و باشکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر مستکبران جهان در راس آن آمریکای جهان‌خوار.


دشمن با شگردهای رسانه‌ای، وارونه نمایی و ناکارآمد نشان دادن انقلاب سعی در تخریب نظام جمهوری اسلامی ایران داشته که همواره شکست خورده است. در نتیجه نقش رسانه ها در برابر امپراطوری دروغ دشمن بیان دستاوردهای نظام و ایجاد فضای مثبت است.


در پایان اینکه رعایت اخلاق رسانه و بیان واقعیت های موجود جامعه و همچنین انعکاس واقعی اخبار و فعالیت های نظام اسلامی در داخل و خارج از کشور و انعکاس مطالبات مردم از یک سو و توجه ویژه مدیران رسانه ای به آینده کشور از دیگر سو می تواند ما را در رسیدن به اهداف رسانه ای مورد نظر رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی موفق بدارد.

به گزارش کافه خبر قزوین،رسانه‌های معاند همچون آفتاب پرست مقابل هر موضوعی درباره ایران رنگ عوض می‌کنند و برای جذب مخاطب حاضرند خوراکی از جنس دروغ تهیه کنند تا شاید اعتباری نزد مردم به دست بیاورند و همیشه در این راه شکست خورده اند، زیرا هم وطنانمان در سایه “تفکرات انقلابی” و با پشتیبانی از مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی و ارج نهادن به مقام والای شهدای انقلاب اسلامی همچون همیشه، پوزه افکار سیاه دشمن را به خاک مالیده اند، تا درسی باشد برای آنان که نمی توانند “ایران آباد” را ببینند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.