×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نماز جمعه قلب فرهنگی شهرهاست/تلاش امامان جمعه جامعه عمل پوشاندن به تمام  مباحث فرهنگی است

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز اقامه اولین نمازجمعه در تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شد اظهار کرد: هر ساله پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه در تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به امامت آیت اله طالقانی است.

حسن دهقان نژاد افزود:همواره نظام ما مبتنی بر آرمان های اصیل اسلام و قرآن است و پس از غیبت صغری و کبری مردم بنا بر اعتقاداتی که مبتنی بر آرمان های اسلامی و تفکر شیعی بوده زندگی می کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب مشروطه برگرفته از عدالت خواهی است افزود: انقلاب اصیل اسلامی مبتنی بر آرمان های حضرت امام(ره) شکل گرفته است بر هعمین مبنا مردم تلاش کردند ضمن پاسداشت آین آرمانها به آنها جامعه عمل نیز بپوشانند.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قزوین عنوان کرد: حدود چهل و یکسال از انقلاب اسلامی گذشته که تجربه ای گرانبها برای صفحات زندگی جمهوری اسلامی ایران است و با توجه به گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری بیان شد، این امر مبتنی بر مسائل روحبخش، اساسی، خودسازی و جامعه سازی و در نتیجه تمدن سازی اسلامی است.

تبیین مسائل مهم مردم در نماز جمعه به عنوان یک نقش کلیدی است

وی افزود: پس از انقلاب نهاد نمازجمعه اولین محور در سیاست گذاری فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است‌. ضمن اینکه تبیین مسائل مهم مردم در نماز جمعه به عنوان یک نقش کلیدی است.

دهقانی نژاد تصریح کرد: نهاد نماز جمعه، سنگری مهم در راستای فعالیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است که در برهه های خاص انقلاب نقش اساسی و محوری داشته که براساس بصیرت مردمی است. همان طور که مقام معظم رهبری از سال ۹۴ از نماز جمعه به عنوان قلب فرهنگی شهر و به عنوان قرارگاه مزین شده به اخلاق ، بصیرت و ایمان یاد کردند.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قزوین اضافه کرد: تعبیر قرارگاه تعبیری جدید برای نمازجمعه بود و این امر به لحاظ این بود که دشمن اخلاق و ایمان مردم را نشانه گرفته تا از آرمان های اصیل اسلامی دور شوند و تعبیر قرارگاه به نوعی آرایش برای مقابله با توطئه دشمن بوده است.

این مسئول امامان جمعه را به عنوان افسران فرهنگی شهرها دانست و تصریح کرد: امامان جمعه می بایست در راستای فسادستیزی روشنگری داشته باشند. تلاش امامان جمعه جامعه عمل پوشاندن به تمام امور محوله به ویژه در مباحث فرهنگی است و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بر اساس همین امر، سیاست هایی را در استان قزوین در نظر گرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.