×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نمایش گور بانوی سه هزار ساله سگزآباد در موزه شهر قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین، مدیر کل میراث فرهنگی قزوین با ارائه توضیحاتی در خصوص کاوش‌های باستان شناسی محوطه سگز اباد گفت: محوطه قره تپه سگزآباد یکی از سه محوطه مهم دشت قزوین است که توسط گروه باستان شناسی دانشگاه تهران مورد کاوش قرار گرفته و بر اساس آخرین یافته‌ها، استقرار در این محوطه تاریخی بین ۵۰۰ تا ۲۲۰۰ پیش از میلاد را در بر می‌گیرد.

علیرضا خزائلی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۵ با اجرای پروژه عرصه و حریم قره تپه سگزآباد، در کاوش‌های این محوطه به سرپرستی دکتر مصطفی ده پهلوان شواهدی از یک گورستان وسیع پیرامون این محوطه به دست آمد که به عصر آهن دو و سه تعلق دارد.

وی افزود: گور به نمایش گذاشته شده شده در موزه شهر قزوین یک از گورهای کشف شده در این گورستان است که در آن اسکلت بانویی در حدود ۵۰ ساله به چشم می‌خورد که بصورت چمباتمه‌ای دفن شده است و اشیا تدفینی همراه جسد بیانگر قدمت سه هزارساله آن است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین بیان کرد: این گور باستانی همزمان با آئین رونمایی از ۴۰ قطعه لوح هخامنشی در روز پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ با حضور مسئولان کشوری و استانی در موزه شهر قزوین رونمایی و در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.