×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نگذاریم چند وکیل و قاضی ناسالم نگاه مردم به دستگاه قضا راعوض کنند

 به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس کل دادگستری استان قزوین در نشست مسئولان قضائی استان با هیئت مدیره کانون وکلا و و کارشناسان رسمی و مرکز وکلا، کارشناسان ومشاوران خانواده قوه قضائیه در استان، بر استمرار ارتباط وکلای دادگستری با دستگاه قضائی تاکید و اظهار کرد: از آنجا که وکلا به صورت مستقیم با دادگاه‌ها، دادسراها، اصحاب دعوا، دعاوی مختلف و پرونده‌های پیچیده سر و کار دارند، نظراتشان برای قوه قضائیه می‌تواند بسیار راهگشا باشد و معتقدیم جریان وکالت می‌تواند نقش ارزنده‌ای در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری ایفا کند.

حجت الاسلام نورالله قدرتی با بیان اینکه سخن گفتن از سلامت قوه قضائیه بدون سلامت جریان وکالت امکان پذیر نیست، بر ضرورت صیانت از سلامت نهاد وکالت در کشور تاکید کرد و ادامه داد: چرا باید اجازه دهیم چند وکیل، قاضی و کارمند ناسالم، نگاه مردم را به ما عوض کنند و این سالم سازی نیز با بخشنامه امکان پذیر نیست بلکه در میدان عمل باید اعتماد آفرینی کرد و رضایت مردم را به دست آورد.

این مقام ارشد قضایی بیان کرد: کار هماهنگ مبارزه با فساد، امر بسیار مهمی است که همکاری همه بخش‌ها را می‌طلبد و سلامت قوه قضائیه بدون سلامت قاضی و سلامت نهاد وکالت بدون سلامت وکلا امکان پذیر نیست. جریان سالم قضائی همراه با جریان سالم در درون کارشناسان، وکلا و ضابطان است و مردم؛ همه ما را یک مجموعه می‌بینند.

قدرتی با تاکید بر لزوم استقلال وکیل اظهار داشت: به موازات استقلال قاضی، معتقدیم وکیل هم باید استقلال داشته باشد اما این استقلال به معنای عدم نظارت نیست و نظارت بر قاضی و وکیل به معنای بی اعتمادی نیست بلکه به معنی تداوم اعتماد است و برای تضمین تداوم اعتماد و سلامت وکیل و قاضی، این سازوکار نظارتی در قانون پیش بینی شده که باید فعال باشد تا از سوءاستفاده‌ها جلوگیری کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: ما تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات موجود در مسیر تعامل دستگاه قضائی با نهاد وکالت به کار می‌گیریم و تردید نداریم که با کمک شما عزیزان این مشکلات قابل رفع است. همچنین در جهت فعال‌تر ساختن نهاد داوری در کشور مصمم هستیم و معتقدیم این موضوع به کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری کمک شایانی می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.