×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هشت اثر از قزوین به مرحله نهایی پویش ملی با کتاب در خانه راه یافت

به گزارش کافه خبر قزوین،محمدحسین اسماعیلی با اعلام این خبر افزود: هیات داوران این پویش پس از بررسی یک هزار و ۳۸ اثر رسیده به دبیرخانه، ٢٠٠ اثر را که حاوی خلاقیت در اجرا، ارائه الگوی مناسب ترویج کتابخوانی، جذابیت شنیداری و دیداری، حفظ زمان بندی مناسب و توجه به گسترش بهداشت فردی و اجتماعی بودند، انتخاب و معرفی کردند.

وی  با بیان اینکه داوری مرحله نیمه نهایی پویش ملی “با کتاب در خانه” در چهار بخش قبل از دبستان، دبستان، متوسطه اول و دوم در ابتدای خردادماه انجام شد، اظهار کرد: داوری مرحله نهایی این طرح در حال برگزاری است و اسامی برگزیدگان این جشنواره در نیمه دوم خردادماه اعلام خواهد شد.

ااین مسئول افزود: برگزیدگان قزوینی در پویش ملی با کتاب در خانه به ترتیب باران حسین بالدران، روشا بابیزان، حسنا علی‌محمدی،  بردیا رحمانی ، پرنیا پرهیزکاری، سما ابراهیم‌خانی، فاطمه اسفندیاری و زهرا ابراهیمی در سه بخش پیش دبستانی، دبستان و متوسطه هستند.

اسماعیلی تصریح کرد: پویش با کتاب در خانه، بر اساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری ستاد هماهنگی  شهرها و روستاهای دوستدار کتاب و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان‌ها شروع به کار کرد.

وی اضافه کرد: در این پویش، کودکان و نوجوانان سراسر ایران، در کلیپ‌های کوتاه ۲ دقیقه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردند به معرفی کتابی پرداختند که در فضاهای قرنطینه خانوادگی مطالعه کرده‌اند و آنها در این کلیپ گاهی از معرفی ساده کتاب فراتر رفته و وارد گفت‌وگو با نویسنده، شخصیت‌ها و دوستانشان شده و نظرشان را درباره کتاب اعلام می‌کردند.

این مسئول یادآور شد: هدف از این پویش، استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها، بهره بردن از امکانات موجود در فضاهای مجازی برای ترویج اجتماعی کتابخوانی در سراسر ایران و تشویق کودکان و نوجوانان در راستای گفت‌وگو پیرامون کتاب‌های مطالعه شده بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.