×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
همه عزت‌ها و ذلت‌ها نزد خداست/ جبهه حق همواره پیروز است/ اعتراضات مردم آمریکا مورد حمایت جریان حق قرار دارد

به گزارش کافه خبر قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در برنامه سروش آسمانی که روزهای جمعه به صورت زنده از شبکه قزوین پخش می‌شود، با اشاره به جایگاه قرآن در زندگی انسان‌ها اظهار کرد: ما به قرآن برای فهم از عالم هستی محتاج هستیم؛ هیچ چیزی مثل قرآن نمی‌تواند عالم هستی را برای ما تفسیر کند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: قرآن کتابی است که از هدف آفرینش، گذشته و آینده ما سخن می‌گوید، همه دانشمندان عالم در کنار هم جمع شوند، نمی‌توانند از چگونگی مرگ و قیامت اطلاعاتی در اختیار انسان‌ها قرار دهند.

وی با اشاره به آیه ۱۰ سوره یونس عنوان کرد: خدا فرموده ما کتابی را فرستادیم که درباره شما سخن می‌گوید و زندگی دنیوی و آینده شما در آن بیان شده است، همچنین امیرمومنان می‌فرمایند هر دردی دارید با قرآن درمان کنید، بزرگترین دردها کفر و نفاق است که با قرآن درمان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: با مطالعه قرآن می‌بینیم که حقایق به گونه ای از سوی خدا بیان شده که برای هر انسانی قابل فهم است و انسان‌ها با مطالعه آیات الهی می‌توانند ایمان را به جای کفر انتخاب کنند‌.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه آیات ۶۲ تا ۶۵ سوره یونس اشاره به ویژگی‌های اهل تقوا دارد، گفت: آنهایی که تحت ولایت خدا قرار دارند، حزن و اندوه و غم و ترس ندارند. یعنی دارای امنیتی خدایی و فراگیر هستند؛ امروز زندگی بسیاری از انسان‌ها چه مسلمان و چه غیر مسلمان دچار حزن و اندوه است، خدا می‌فرماید من غم و اندوه را از شما دور کرده و امنیت و نشاط و امید را جایگزین آن می‌کنم.

وی اضافه کرد: لازمه این لطف خدا این است که ما تحت ولایت خدای متعال قرار بگیریم و تحت ولایت کفر و شیطان و طاغوت نباشیم.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: کسانی که ایمان آورده و همیشه دنبال تقوا هستند تحت ولایت خدای متعال قرار دارند و در همه لحظات زندگی خود دنبال تقوای الهی و تقویت بصیرت درونی و نورانیت هستند و ما در دنیا به آنها بشارت می‌دهیم که دچار ترس و اندوه نبوده و دارای زندگی شادی خواهند بود و در دنیا و آخرت موفق هستند زیرا در کلام خدا تغییر و تبدیلی وجود ندارد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه محصول تقوا، دانایی عقل و توانایی اراده است، اذعان کرد: موضوعی که عامل غم و غصه و اندوه است این نکته است که دیگران را در سرنوشت خود دخیل می‌کنیم که این موضوع به حالات روحی ما آسیب می‌رساند، برای نمونه امریکا را کدخدا و رفع همه نیازمندی‌های خود را وابسته به آن می‌دانیم که این موضوع زمینه‌ساز مشکلات برایمان می‌شود.

وی یادآور شد: خدای متعال در سوره یونس می‌فرماید ای پیامبر(ص) و مومنین از حرف کفار دچار ناراحتی نشوید زیرا همه عزت‌ها نزد خداست و خداوند همه چیز را می‌شنوند و همه عزت‌ها و ذلت‌ها نزد اوست.

این خطیب جمعه قزوین تاکید کرد: در روایتی آمده است امیرمومنان به یاران خود فرمودند می‌دانید اولیاءالله چه کسانی هستند؟ ماییم و پیروان ما. کسانی که بعد ما می‌آیند و دنبال ما حرکت می‌کنند خوشا به حال ما و بیشتر خوشا به حال آنها‌. یکی از یاران حضرت از ایشان پرسید مگر ما با آنها در یک موضوع یکسان نیستیم؟ حضرت فرمودند آنها چیزهایی را متحمل می‌شوند که شما آنها را تحمل نکردید.

وی افزود: امروز افرادی که در حوزه کمک مومنانه و مواسات ورود پیدا کردند نیز همان یاران ائمه هستند. امیدواریم این قنات حیات بخش مواسات که ایجادکنندگان آن ائمه و احیاکننده آن رهبر معظم انقلاب و مجاهدان آن مومنان بودند برای سالیان سال جوشان باشد.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: قرآن کریم عوامل تاثیرگذار بر انسان را کنار زده و به او این باور را می‌دهد که فقط خدا بر انسان تاثیرگذار است، بنابراین ما باید خود را در همه شرایط با خداوند هماهنگ کنیم اینکه توصیه شده تحت ولایت خدا قرار بگیریم به واسطه کمک به خود ماست، زیرا خدا بنا ندارد که کافران را به مومنان مسلط کند مگر اینکه خود انسان‌ها دچار ذلت در نزد کافران شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه خدای متعال مرزهای حق و باطل را مشخص کرده است، گفت: خدا می‌فرماید مبادا این مرزها را رعایت نکنید و مبادا حق را کتمان کنید. امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که باطل کسانی هستند که در تبعیض نژادی غرق شده‌اند و مردم کشورشان را به ستوه آورده‌اند.

وی اضافه کرد: مردمی که امروز علیه ظلم و ستم سران آمریکا قیام کرده‌اند، حتما نباید مومن باشند که مورد حمایت خدای متعال قرار بگیرند همینکه بندگان خدا هستند و مقابل ظلم و ستم می‌ایستند و از حقوق خود سخن می‌گویند مورد حمایت الهی قرار می‌گیرند.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: خدا اراده کرده است حق را با کلمات تغییرناپذیر خود پیروز کرده و کافرانی ‌که در مقابل حق ایستاده‌اند ریشه کن کند، زنده شدن حق و نابودی باطل خواست و اراده خداست، این قانون پروردگار عالم است حتی اگر این موضوع برای کافران خوشایند نباشد.

آیت الله عابدینی درباره شاخصه‌های تشخیص مرزهای حق و باطل عنوان کرد: قرآن کریم برای تشخیص حق از باطل نسخه بسیار موثری دارد برای نمونه فرموده اگر به تقوای الهی برسید و با تقوا زندگی کرده و به نور تقوا دست پیدا کنید ما به شما فرقان عطا می‌کنیم، یعنی انسان قدرت تشخیص حق از باطل پیدا می‌کند.

وی افزود: همه انسان‌ها در دوراهی باطل و حق قرار می‌گیرد بنابراین همه ما در هر شغل و سمتی که قرار داریم نیازمند آیات الهی و کسب تقوا هستیم تا در خط بطلان و کفر قرار نگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به آیه ۲۰۱ سوره اعراف ابراز کرد: آنهایی که اهل تقوا می‌شوند زمانی که کسی می‌خواهد به درون آنها رخنه و نفوذ ‌کند، به واسطه اهل تقوا بودن، دچار انحراف نمی‌شوند و اهل بصیرت هستند.

امام جمعه قزوین با اشاره به هفته محیط زیست گفت: در ابتدا از دست اندرکارانِ کوشش کننده و خستگی ناپدیر حفاظت از محیط زیست قزوین تشکر ویژه دارم، همچنین از عموم مردم تشکر می‌کنیم که در حفاظت از محیط زیست کوشا هستند.

وی در پایان تاکید کرد: همچنین همه باهم باید برای برداشت‌های بی رویه از ذخایر آب زیرزمینی، آلودگی‌هایی که ایجاد می‌کنیم، آتش سوزیهایی که یک مصیبت برای محیط زیست است، برنامه ریزی کنیم و همه این موارد باید رفع شود و از این مشکلات بکاهیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.