×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پنجاهمین اثر حسن شکیب زاده منتشر شد/ کتاب «من پاسدار نیستم» در دسترس قزوینی ها قرار گرفت

پژوهشگر و نویسنده‏ی قزوینی درباره کتاب «من پاسدار نیستم» در گفتگو با کافه خبر قزوین اظهار کرد: این کتاب پنجاهمین اثر وی است،که طی دو دهه و در حوزه‏ دفاع مقدس و با هدف ترویج و توسعه‏ فرهنگ ایثار و شهادت منتشر شده است.

حسن شکیب زاده افزود:عزیزاله فرجی زاده، یکی از اسرای بسیجی استان قزوین می باشد که طی 1322 روز اسارت، هیچ خبری از اسارتش منتشر نشده بود و تا روز بازگشتش به میهن، به عنوان مفقودالاثر از او نام برده می شد. و از آنجایی که خاطرات منحصر به فردی در خصوص سالهای اسارتش داشت در قالب تاریخ شفاهی اقدام به گفتگو و ثبت سرگذشت او کردم.

وی توضیح داد: پس از آماده‌سازی خاطرات عزیزاله فرجی زاده که حاصل ده جلسه و بیش از بیست ساعت گفتگو است، بعید می‌دانستم، به خاطر ملاحظاتی، عزیزالله آنچه را که بایستی می‌گفت، روایت کرده باشد، اما در همین حد و اندازه‌ای هم که گفت و شما در این کتاب، مرور خواهید کرد، ممکن است برخی از خوانندگان، به ویژه نسل جدیدی که دوران دفاع مقدس نزیسته‌اند و کمتر در مورد اتفاقات آن می‌دانند، شنیدن و یا خواندن این همه شکنجه و رنج‌هایی که بر عزیزالله گذشته است را غیرقابل باور بدانند.

شکیب زاده افزود: کتاب «من پاسدار نیستم» روایت خاطرات نابی است که باورش برای خودم نیز سخت بود اما سرانجام متوسل شدم به اظهار نظر برخی از اسرای همبندی او و تاییدی که نشان از شدت و حدت وصف ناپذیر شکنجه های این آزاده‏ی غریب در طول دروران اسارتش داشت.

به گفته این فعال فرهنگی، بیان خاطرات شکنجه‏های سخت و شکننده‏ی این اسیر نامدار، بازگو کننده‏ی وحشیگری ها و اوج کینه و دشمنی نیروهای بعثی عراق را علیه رزمندگان ما در طول دوران دفاع مقدس نشان می دهد که حتا شنیدن و خوانده آن نیز غیرقابل تحمل است. خاطراتی که تاکنون کمتر گفته و یا شنیده شده است.

گفتنی است،کتاب من پاسدار نیستم به قلم حسن شکیب زاده، روزنامه‏ نگار و نویسنده‏ی پرتلاش قزوینی، با حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و توسط انتشارات رویای آبی منتشر شد که مزین به نوشتداری از دانشمند فرهیخته، محمدعلی حضرتی با ویراستاری فاطمه شریفی نژاد، صفحه آرایی مهدی شکیب زاده و طراحی جلد فاطمه شکیب زاده روانه‏ ی بازار کتاب شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.