×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیوست رسانه ای نوروز ۱۴۰۰ در قزوین ابلاغ شد

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین روز چهارشنبه با اعلام این خبر،افزود: رسانه های مکتوب، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان شایسته است نسبت به درج اخبار و اطلاع رسانی بر اساس محورهای این پیوست اقدام نمایند.

محمد حسین اسماعیلی افزود: پرهیز از سفر در ایام نوروز و درخواست از مردم برای ماندن در خانه مهمترین اقدام رسانه ای در این راستا است.

وی بیان کرد: سفر به شهرهای قرمز و نارنجی تحت هر شرایطی ممنوع است و در صورت اضطرار، انجام سفر به شهرهای آبی و زرد با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و به صورت محدود صورت پذیرد.

اسماعیلی ادامه داد: هر گونه تجمع خانوادگی و مهمانی ها و دید و بازدیدهای خانوادگی باعث انتقال و شیوع ویروس کرونا خواهد شد بنابراین باید از اینگونه تجمع ها پرهیز کرد،  همچنین برگزاری مراسم های جشن، عروسی و سوگواری بسیار خطرآفرین است و باعث گسترش بیماری می شود که باید از برگزاری آنها پرهیز نمود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تأکید کرد: با توجه به شیوع ویروس جهش یافته در اغلب شهرها و استان های کشور، توجه بیشتر به دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه تجمع و سفر ضروری است همچنین عادی انگاریِ شرایط، سهل انگاری در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و بی توجهی به هشدارها مهمترین علل در شیوع بیشتر ویروس کرونا در شرایط کنونی خواهد بود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: حمایت از نیروها و کادر بهداشت و سلامت و تأکید بر خستگی و فرسایش آنها در صورت ادامه روند بیماری، ضروری است ضمناً موضوع واکسیناسیون بر اساس اولویت های تعیین شده در حال انجام است، ولیکن تا زمانی که واکسیناسیون تمام گروه ها و اقشار انجام نشده خطر همچنان وجود دارد و رعایت دستورالعمل های بهداشتی ضروری است.
دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت: همچنان سه موضوع شستن دست ها، ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی مهمترین عوامل پیشگیری از ابتلا و شیوع ویروس کرونا است که باید مورد توجه مردم و رسانه ها قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.