×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چاپ بیش از ۸۶۵هزار کتاب در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و خانه کتاب ، ۲۰۲ اهل قلم استان قزوین شناسایی و در خانه کتاب ایران به صورت رسمی ثبت شدند.

حسین اسماعیلی افزود : از این تعداد نویسنده و اهل قلم ۷۵ نفر خانم و ۱۲۷ نفر آقا هستند که در زمینه نویسندگی ، تألیف و ترجمه در سطح استان قزوین به فعالیت مشغول هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد : پیش از انقلاب اسلامی، ناشری در استان قزوین نداشتیم و از سال ۷۷ تاکنون ۵۳ ناشر در استان قزوین فعالیت دارند که در سال ۱۳۹۸ تعداد ۶۶۳ عنوان کتاب با تیراژ ۸۶۵ هزار و ۷۵۰ جلد در این استان منتشر شده است.

اسماعیلی افزود: استان قزوین که خاستگاه بزرگان زبان و ادبیات فارسی بوده و بزرگانی چون علامه دهخدا، دکتر دبیرسیاقی، عبید زاکانی، حمدالله مستوفی، دکتر سید جواد مجابی، اشرف الدین حسینی، واعظ قزوینی، عارف قزوینی، بیدل قزوینی و دهها نویسنده و پژوهشگر و ادیب را پرورش داده ، امروز نیز مهد فرهنگ و ادب و هنر است و بسیاری از نویسندگان پیشکسوت و جوان در این سرزمین قلم می زنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: شناسایی اهل قلم همچنان در حال انجام است و در نظر داریم تا در صورت فراهم شدن شرایط، نشست بزرگی با اهل قلم و نویسندگان و ناشران استان برگزار نماییم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.