×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چهاردهمین دوره لیگ علمی پایا برگزار می‌شود

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات لیگ علمی پایا افزود: المپیاد بین الملل پایا به عنوان بزرگترین لیگ گروهی جهان اسلام برای دانش آموزان پایه‌های اول تا ششم و دوره اول متوسطه در یک رشته واحد به عنوان علوم پایه متشکل از دروس ریاضی- علوم و در پایه دهم و یازدهم در رشته‌های علوم ریاضی، تجربی و علوم انسانی و لیگ علوم کامپیوتر و برنامه نویسی، پژوهشی و کارآفرینی در مقطع متوسطه اول (مشترک در پایه‌های هفتم، هشتم، نهم) و مقطع متوسطه دوم (مشترک در پایه‌های دهم و یازدهم) برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین، سرگرد محمد سرباز اظهار کرد: در هر یک از رشته‌ها، ۵ نفر از دانش آموزان در قالب یک تیم به پاسخگویی به سئوالات می‌پردازند.

این مسئول بیان کرد: سال گذشته ۷۲ تیم در مرحله مقدماتی خوش درخشیدند و به مرحله نیمه نهایی ورود پیدا کردند و از این تعداد ۴ تیم موفق به کسب مدال طلا، نقره و برنز شدند.

وی اضافه کرد: چهاردهمین دوره لیگ علمی بین المللی پایا بهمن ماه سال گذشته به صورت اینترنتی انجام شد و هم‌اکنون نیز اولین مرحله از چهاردهمین دوره مسابقات علمی بین المللی پایا با مشارکت ۲۱۸ تیم از استان در روز ۲۴ فروردین ماه سال جاری برگزار می‌شود.

سرباز ادامه داد: با توجه شیوع ویروس منحوس کرونا مرحله مقدماتی چهاردهمین دوره لیگ علمی پایا مانند سال ۹۹ به طور مجازی برگزار می‌شود و مرحله نیمه نهایی و نهایی این مسابقات طبق تصمیمات ستاد کرونا برای برگزاری مسابقات به صورت حضوری یا غیر حضوری اعلام خواهد شد.

به گفته وی، در پایان هر سه مرحله از مسابقات لیگ علمی پایا به دانش‌آموزان برگزیده جوایز نفیسی از سوی سازمان بسیج دانش آموزی اهدا خواهد شد.

سرباز تصریح کرد: با توجه به اینکه هدف از برگزاری این مسابقات پرورش روحیه مشارکت و تقویت رشته‌های علمی است امیدواریم دانش‌آموزان استان قزوین همانند سال گذشته در این مسابقات خوش بدرخشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.