×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خود زنی مطبوعاتی در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،یادداشت سردبیر،پایش خبرنگاران یا مسئولان در بزنگاه انتخابات،خانه مطبوعات استان آیا تا به حال نگاهی به گزارشها و نقدهایی که بر جامعه قزوین در فضای مجازی،خبرگزاری ها و نشریات مکتوب وارد شده است نظر داشته اید؟به جای اینکه با خبرنگاران یکدل شوید تا یک مسئول بی مسئولیت را از روی صندلی اش برداریدگروه اصحاب رسانه را نشانه گرفته اید؟بازهم انتخابات خانه مطبوعات در راه است و می خواهید عرض اندام کنید.

خبرنگاران علیه خبرنگاران

بعد از چندین سال در مطبوعات به نتایج شگفتی می رسید که جای تامل دارد،اگر فقط تعداد کمی “کپی” می کنند چرا یک جلسه توجیهی برای آنان بی سر و صدا تشکیل نمی دهید،حتما باید گزارشی نوشته شود از سوی خبرنگاران علیه خبرنگاران؟؟؟

این همه مسئول در شهر که احتیاج به بررسی دارند را رها کردید و به دنبال گل زدن در زمین خودی هستید،تا به امروز به جذب بی اندازه کارکنان شهرداری اندیشیده اید؟ناامنی در پارک ها ؟یا تخریب باغستان چطور، اصلا این نوع موضوعات که نمونه هایی از دغدغه های استان هستند مهم بوده اند؟اگر که آری پس چرا جلسات خود زنی های مطبوعاتی های خود را نشر می دهید؟ که مسئولان بفهمند جامعه رسانه ما ضعیف است؟بس است خیلی وقت است که فهمیده اند همین قدر که خبرنگار را در جلسه علنی شورای شهر راه نمی دهند و در نشست های خبری خبرنگار را با یک کارت هدیه ناقابل وادار به خبر خوب می کنند یعنی قصه شما را تا به آخر خوانده اند.

آگهی و رپورتاژ هم کرونا گرفته اند

خودتان می دانید خبرنگاران درآمد چندانی ندارند،این روزها آگهی و رپورتاژ هم کرونا گرفته اند، خبر دارید که یا با خبرتان کنم.

در تاریخ 27 شهریور ماه روزنامه نگاران تخصصی استان در خصوص “عملکرد خانه مطبوعات” چه گفتند؟

حالا به گفته سید عبدالعظیم موسوی که در تاریخ 27 شهریور ماه سال جاری اظهار کرده بود که از اولین چهره هایی که ناظر بر روند شکل گیری خانه مطبوعات قزوین بوده است؛برخلاف تلاش‌های دوره های اول و دوم، سیاست پا به خانه مطبوعات گذاشت و خانه مطبوعات که قرار بود پناهگاهی امن برای اهالی بی پناه رسانه باشد، به مرکزی برای دستیابی به قدرت بدل شد و جریان های سیاسی برای رسیدن به مقاصد خود بر صندلی آن تکیه زدند و همین موضوع خانه را از اصول اولیه اش دور کرد.

سردبیر هفته نامه نگاه قزوین با انتقاد از عملکرد این خانه گفت: از ابتدای راه بنا بود خانه مطبوعات به محلی برای حل مشکلات خرد و کلان خانواده مطبوعات بدل شود، اما در میدان عمل اتفاق ویژه‌ای نیفتاد و خانه‌ای که قرار بود دست روزنامه نگاران را بگیرد نتوانست به ایده آل ها دست یابد.

میثم‌ماله میر خبرنگار خبرگزاری ایرنا، با بیان اینکه خانه مطبوعات باید دغدغه‌مند مطالبات صنفی خبرنگاران باشد، افزود: مدیر خانه مطبوعات باید برای گرفتن حقوق اولیه خبرنگاران فریاد بزند، بیانیه صادر کند و حتی اگر لازم شد در تمام نشست‌های استانی مقابل مسئولان بایستد و خشم فروخفته خبرنگاران را از بی‌عدالتی و تبعیض  نمایان سازد، اما چنین روحیه‌ای تاکنون در بین مدیران خانه مطبوعات وجود نداشته است.

ماله میر خاطرنشان کرد: از نظر من فرآیند انتخابات در خانه مطبوعات مانند تمام کارهای دیگر فرمالیته و خارج از عقلانیت است، چون فقط اعضای خانه حق رای دارند و متاسفانه در هر دوره شاهد لابی‌های متعدد سیاسی برای دستیابی به کرسی ریاست در این خانه هستیم.

روزنامه نگار دیگری نیز معتقد است که مادامی که خانه مطبوعات موقعیتی برای بهره برداری سیاسی و پر کردن رزومه برای افراد شود؛ حتما نمی تواند به رسالت اصلی خود عمل کند.

خانه مطبوعات باید به دور از نگاه های سیاسی عمل کند

 محمد حسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز تصریح کرد که خانه مطبوعات باید یک فضای بسیار فعال، پویا و پیگیر امور باشد زیرا این مجموعه نماینده تمام اصحاب رسانه است و مسائل مربوط به آنان باید پیگیری شود، ضمن اینکه خانه مطبوعات باید به دور از نگاه های سیاسی عمل کند و اداره ارشاد هم قطعا پیگیر مسائل این حوزه هست.

به گزارش کافه خبر قزوین،داستان درد دل اصحاب رسانه قصه ای بس دراز است اما چون به نظر می رسد عملکرد خانه مطبوعات در این دوره مطلوب نیست و چناچه مدیر خانه مطبوعات استان قزوین عملکردشان را ارائه دهند،کافه خبر آن را منتشر خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.