×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آزادگان قزوینی سرآمد آزادگان بودند/اسلام و انقلاب مهمترین دغدغه آزادگان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به مناسبت بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در گفت‌وگو با کافه خبر قزوین اظهار کرد: جامعه آماری آزادگان استان قزوین نسبت به جمعیت خانواده‌های شهدا و جانبازان بیشتر است.


غلامرضا حقایق پور افزود: قزوین 665 آزاده دارای پرونده در این استان دارد که تاکنون 5 آزاده شهید و 42 آزاده دار فانی را وداع گفتند که روح‌شان شاد و یادشان گرامی باد.


وی ادامه داد: همچنین در بین آزادگان کشور، سید آزادگان حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهید سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد که پدر معنوی همه اسرا بوده نقش برجسته‌ای در تقویت روحیه آزادگان، هدایت، رهبری و ارتقای صبر و تحمل آنها در برابر سختی‌های دوران اسارت داشته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: به اذعان خود آزادگان غیور اگر شهید ابوترابی نبود، سرنوشت بسیاری از اسرا در اردوگاه‌ها تغییر پیدا می‌کرد و سرانجام خوبی نداشت.


وی به سیدالاسرا سرلشکر خلبان شهید حسین لشگری اشاره کرد و گفت: رژیم صدام می‌خواست از این شهید بزرگوار علیه ایران استفاده کند ولی ایشان به حق مقابل شکنجه‌ها و فشارهای آنها ایستاد و همه سختی‌ها را به جان خرید ولی از اعتقادات خود کوتاه نیامد.

حقایق‌پور افزود: اگر بردباری شهید لشگری نبود مطمئنا برخی مشکلات و مسایل حاشیه‌ای برای نظام پیش می‌آمد که ایشان با تدبیر و مقاومت در برابر تهدیدهای رژیم بعث نقش بزرگی در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان ایفا کرد.


جای خالی تولید آثار فرهنگی از زندگی شهیدان ابوترابی و لشگری


این مقام مسئول با بیان اینکه سید آزادگان شهید ابوترابی‌فرد و سیدالاسرا سرلشکر خلبان شهید لشگری نقش بی‌نظیر و بی‌بدیلی در اعتلای انقلاب داشتند، گفت: این عزیزان در دوران اسارت منشا خدمات بسیاری بودند که اکنون ویژگی‌های اخلاقی آنها زبانزد همه آزادگان است.


وی افزود: سیره و منش شهیدان یاد شده قابلیت تولید آثار فاخر فرهنگی مانند فیلم، سریال و مستند را دارد تا با تحقق این مهم فداکاری‌های آزادگان در دوران اسارت برای جوانان امروز و آیندگان بازگو شود تا آنها بدانند که برای انقلاب چه هزینه‌هایی داده شده است.


حقایق‌پور ادامه داد: تاکنون مسئولان فرهنگی آثار ارزشمندی از سبک زندگی شهیدان ابوترابی و لشگری تولید کردند ولی باز هم جای کار بسیار است و می‌توانند در این راستا گام‌های جدی‌تری بردارند.

سالروز ورود آزادگان به میهن، تداعی‌گر صبر و استقامت آزادگان


وی به بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: این روز تداعی‌گر صبر و استقامت مثال‌زدنی این قشر معظم جامعه در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق است که زیـر شکنجه‌های وحشـتناک و طاقت‌فرسا توانستند تحمل کنند ولی ذره‌ای از آرمان‌هایشان کوتاه نیامدند.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: امروز آحاد جامعه نیازمند همین روحیه استقامت و ایستادگی آزادگان است تا بتوانند در برابر مشکلات مختلف بردباری و صبوری کنند.


درس‌گیری آحاد جامعه از سیره و منش آزادگان


حقایق‌پور ادامه داد: قشرهای مختلف مردم با درس ‌گرفتن از صبر آزادگان نه تنها از آرمان‌های امام و اسلام کوتاه نیامده و نخواهند آمد بلکه به تاسی از سیره و منش آنها گام‌های خود را در اعتلای انقلاب اسلامی محکم‌تر برخواهند داشت.


وی با بیان اینکه آزادگان با کمترین امکانات و در شرایط سخت و حساس برابر دشمنان ایستادند و بر اصول و اعتقادات خود پافشاری کردند، گفت: امروز همه مردم به ویژه مسئولان در برابر فداکاری‌های این عزیزان دین بزرگی دارند و باید در برابر آنها سر تعظیم فرود بیاورند و در ادامه‌ دادن راه‌شان مصمم باشند.


اسلام و انقلاب مهمترین دغدغه آزادگان


این مقام مسئول به خواسته‌های آزادگان اشاره کرد و گفت: این خواسته‌ها دغدغه نظام، انقلاب، اسلام و ولایت است و صنفی و گروهی نیست به همین دلیل وظیفه مسئولان است که در برابر دغدغه‌های این قشر اهتمام و عنایت ویژه داشته باشند.


وی بیان کرد: باید طبق قوانین ایثارگری به آزادگان صبور و مقاوم خدماتی در شان و مقام والای آنها ارایه شود و هر چقدر که نظام در خدمات‌دهی به این عزیزان تلاش کند باز هم کم است و نمی‌تواند حق مطلب را در قبال ایثارگری‌های آنها ادا نماید.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: مسئولان طبق تکالیف اداری و از همه بالاتر اخلاقی و انسانی بر اساس امکانات مالی در خدمات‌دهی به آزادگان تلاش می‌کنند ولی در قبال ایثارگری‌های آنها بسیار ناچیز است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.