×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آمار کرونا استان قزوین از متوسط کشوری بالاتر است/گلایه معاون وزیر بهداشت از بیمارستانهای خصوصی

به گزارش کافه خبر قزوین،معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان اظهار کرد: برای مقابله با کرونا در استان قزوین تصمیمات خوبی گرفته شده که توانسته است در این چند روز به موفقیت‌های قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کند.

ایرچ حریرچی با بیان اینکه واکسیناسیون تنها راه مقابله با ویروس کرونا نیست افزود:هیچ اقدام منفردی در مقابل ویروس کرونا راهگشا نبوده و نیست بنابراین باید در تصمیمات و برنامه ها انسجام و هماهنگی های لازم صورت پذیرد تا این ویروس منحوس در کشور ریشه کن شود.

42 هزار و 600 بیمار کرونایی شرایط قرنطینه در منزل را نقض کرده اند

حریرچی با اشاره به اینکه افرادی که مبتلا به این بیماری هستند باید از مردم دور باشند اعلام کرد:دیروز ۴۲ هزار نفر در کشور که مبتلا به کرونا بودند،،شرایط قرنطینه در منزل را نقض کرده اند،بنا براین،فرد مبتلا به کرونا که در سطح شهر راه می‌رود مستحق مجازات است.

به گفته وی، مسائل مربوط به حوزه سلامت تنها 20 درصد آن بر عهده دستگاه های متولی حوزه سلامت است و 80 درصد خارج از حوزه وزارت بهداشت است بر همین اساس چون بیماری کوئید 19 یک بیماری تنفسی با سرعت سرایت بالاست نیازمند ظرفیت و کمک همه دستگاه ها است.

این مقام مسئول یاد آور شد: یکی از موثرترین و کم هزینه ترین قطع زنجیره کرونا، قرنطینه کردن افراد مبتلا است و کشور ما در این خصوص ضعیف عمل کرده است.

حریرچی با بیان اینکه سرعت در واکسیناسیون می‌تواند در قطع موثر باشد تصریح کرد: انجام بیشتر تست کرونا و قرطینه مبتلایان  مهم‌ترین اقدام در این شرایط است.

در حال حاضر موج چهار ابعاد سخت تری نسبت به موج‌های قبلی دارد

به گفته او، در حال حاضر موج چهار ابعاد سخت تری نسبت به موج‌های قبلی دارد،برهمین اساس،همکاری همه جانبه تری را می طلبد.

وی خواستار شد: طرح درمان در منزل بیش از پیش گسترش پیدا کند و ادامه دار باشد.

معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه  تست‌های کرونا باید هدفمند انجام شود، گفت: افرادی که تست شان مثبت می‌شود و سر کار‌ می‌آیند و افراد زیادی را درگیرمی کنند.

حریرچی با بیان اینکه  مبتلایان بدون علائم خطرناک هستند، افزود: با توجه به تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و کارمندان  باز شاهد تردد اجتماعی هستیم و هنوز کاهش پیدا نکرده است.

معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: از بیمارستان‌های خصوصی گلایه داریم چراکه در بستری کردن بیماران کرونایی تنها بخشی از ظرفیت خود را به این بخش اختصاص می دهند در حالی که می بایست با یک همکاری هعمه جانبه پای کار بیایند.

  حریرچی با بیان اینکه مردم هر واکسنی که مورد تأیید سازمان غذا و دارو قرار گرفته را تزریق کنند،افزود: از هر ۱۰۰ نفری که مبتلا به این ویروس مبتلا می‌شوند ۱۶ درصد دچار اختلالات انعقادی می‌شوند این موضوع در حالیست که اختلالات انعقادی در واکسن‌ها نزدیک به یک درصد است به همین منظور،شایسته است که نسبت به تزریق آن حساسیت کمتری وجود داشته باشد,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.