×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای طرح‌های پیشرفت و آبادانی در ۳ روستای طارم سفلی آغاز شد

به گزارش کافه خبر قزوین،مجتبی مهاجری از آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های زیرساخت و عمران قرارگاه پیشرفت و آبادانی در روستاهای کنگاور، چمن و یمقان دهستان چوقور طارم سفلی خبر داد.

وی افزود: عملیات حفاری و لوله گذاری خط انتقال آب شرب روستای کنگاور از پروژه‌های مصوب قرارگاه که با همکاری شرکت آبفار استان قزوین، قرارگاه پیشرفت و اهالی روستای کنگاور با هدف تأمین آب شرب بهداشتی برای ۲۵ خانوار ساکن، آغاز و تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد. طول لوله گذاری این پروژه حدود ۵ کیلومتر است.

مهاجری اظهار کرد: کنگاور یکی از روستاهای کم برخوردار دهستان چوقور طارم سفلی است که تا به حال در این روستا خط انتقال آب شرب نداشتند و با تانکر از چشمه‌های مجاور روستا، آب شرب مورد نیاز را تأمین می‌کردند و به همین دلیل اکثر جمعیت روستا به شهر مهاجرت کرده بودند که با آغاز و اجرای این پروژه آب رسانی، سبب باعث احیای روستا و مهاجرت معکوس روستاییان می‌شود.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی احداث مخزن آب شرب روستای چمن نیز که در سال گذشته کلنگ زنی و به علت برودت هوا و مواجهه شدن با فصل زمستان متوقف شده بود، آغاز و این پروژه نیز تا ۴۵ روز آینده قابل بهره برداری است.

مهاجری ادامه داد: مخزن آب شرب روستای چمن به حجم ۱۰۰ متر مکعب است که وظیفه آب رسانی بهداشتی برای ۱۵۰ خانوار این روستا را دارد. تا قبل از آغاز اجرای این مخزن، اهالی روستا از یک مخزن فرسوده، قدیمی و کوچک استفاده می‌کردند.

وی یادآور شد: این پروژه با همکاری آبفار استان قزوین، قرارگاه پیشرفت و اهالی مردم انجام می‌شود.

مدیر کارگروه زیرساخت و عمران افزود: علاوه بر ساخت مخزن، خط انتقال آب شرب روستای چمن نیز به طول ۱۸۰۰ از چشمه تا مخزن نیز انجام می‌شود.

وی گفت: عملیات اجرایی آب بند روستای یمقان با هدف احیای چشمه‌های زیرزمینی و سیراب شدن سفره‌های زیرزمینی و همچنین تأمین آب کشاورزی اهالی در فصول کم آب نیز آغاز و تا دو ماه آینده قابلیت بهره برداری دارد.

مهاجری اظهار کرد: با اجرای این طرح حدود ۶۰ هزار متر مکعب آب برای استفاده در فصول کم آبی جهت احیای باغات و زمین‌های کشاورزی پایین دست روستا، ذخیره می‌گردد. بیش از بیش از ۵۰ هکتار از باغات و زمین‌های کشاورزی این روستا با شروع این طرح احیا می‌شود.

وی عنوان کرد: این پروژه با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری استان، قرارگاه پیشرفت و مردم انجام می‌شود و سالانه در اشتغال مستقیم و رونق محصولات کشاورزی تأثیر مستقیم دارد.

مدیر کارگروه زیرساخت و عمران افزود: تمامی پروژه‌های زیرساختی که قرارگاه پیشرفت و آبادانی مصوب و اجرا می‌کند، با مشارکت سه جانبه قرارگاه، دستگاه اجرایی مربوطه و مردم جهت رفع مشکلات زیربنایی روستا می‌باشد. با اجرای این پروژه‌ها از مهاجرت اهالی روستاها به شهر جلوگیری می‌کند و حتی سبب مهاجرت معکوس به روستاها می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده روستاهای کم برخوردار، کمبود و یا نداشتن آب شرب روستایی و آب کشاورزی است که سالانه باعث از بین رفتن باغات و زمین‌های کشاورزی می‌شود که با ورود قرارگاه به این مساله سبب احیای روستاها می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.