×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
از دستگیری سارقان خودرو با ۶ فقره سرقت در شهرستان البرز تا تعیین تکلیف مشمولان غایب

به گزارش کافه خبر قزوین،فرمانده انتظامی شهرستان البرز در این باره اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در سطح “شهرک شریفیه” شهرستان البرزاموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی ۲ نفر از سارقان شدند و آن‌ها را دستگیر کردند.

سرهنگ بهرام منصوری افزود: متهمان در بازجویی‌های ماموران به ۶ فقره سرقت خودرو در شهرستان البرز اعتراف کردند و در بازرسی از مخفیگاه آنان خودرو‌های سرقتی و تعداد زیادی لوازم خودرو کشف شد.

مشمولان غایب برای تعیین تکلیف خدمت وظیفه خود اقدام کنند

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اظهار کرد: مشمولان خدمت وظیفه عمومی که برای رسیدگی و یا اعزام جهت طی دوره ضرورت احضار می‌شوند چنانچه در مهلت یا موعد مقرر خود را معرفی نکنند، غایب شناخته می‌شوند و پس از معرفی یا دستگیری، در صورتی که طبق مقررات قادر به خدمت تشخیص داده شوند به خدمت اعزام می‌شوند و برابر مقررات از ۳ تا ۶ ماه اضافه خدمت برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.

سرهنگ امید همتی مجد افزود: برابر ماده ۵۸ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی، نیروی انتظامی موظف است در خصوص شناسایی، تعقیب ودستگیری مشمولان غایب ورسیدگی به وضعیت آنان اقدام کنند و کلیه نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی و موسسات غیر دولتی و خصوصی و بانک‌ها و نیرو‌های مسلح باید همکاری لازم را در این مورد به عمل آورند.

وی توضیح داد: استخدام مشمولان به طور کلی در وزارتخانه‌ها و مؤسسات وابسته به دولت و در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها و مؤسسات خصوصی بدون داشتن معافیت ممنوع است. همچنین استخدام کننده یا استخدام کنندگان مشمولان غایب در وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و نهاد‌ها برای هریک از افراد اول و دوم به کسر نصف حقوق از ۶ ماه الی یک سال و در صورت تکرار سه مورد یا بیشتر به انفصال دائم از خدمت توسط دادگاه صالحه محکوم خواهند شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان توصیه کرد: با توجه به اینکه مشمولان غایب مجاز به بهره مندی از معافیت کفالت برابر قانون نیستند این افراد در اسرع وقت با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ برای معرفی خود اقدام کنند. بدیهی است در غیر این صورت از بسیاری حقوق اجتماعی از قبیل استخدام، خروج از کشور و اخذ تسهیلات بانکی محروم خواهند شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.