×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جامعه شناس قزوینی درگذشت

به گزارش کافه خبر قزوین،تکمیل همایون جامعه‌شناس و تاریخ‌نگار ایرانی که متولد ۱۳۱۵ قزوین است، تحصیلات تکمیلی خود را در فرانسه گذراند .

تکمیل‌همایون از جمله استادانی بود که عاشق ایران و وطن به شمار می‌رود و در این سال‌ها و در این سال‌ها بار‌ها از عشق به وطن سخن گفته است.

وی بعد از انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ مدت کوتاهی تصدی چند مسئولیت را در وزارت فرهنگ و هنر ان زمان بر عهده داشت.

از سال ۱۳۶۶ در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به عنوان عضو هیئت علمی فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی خود را از سر گرفتند.

نخستین کتاب وی با عنوان: میهن دوستی در ایران در سال ۱۳۵۹ منتشر شد. از دیگر آثار او می‌توان به «تاریخ ایران در یک نگاه»، «آموزش و پرورش در ایران»، «دانشگاه گندی‌شاپور»، «تاریخ اجتماعی و فرهنگی تهران: از آغاز تا دارالخلافه ناصری» «گ‍س‍ت‍ره ف‍رهنگ‍ی و م‍رزه‍ای ت‍اری‍خ‍ی ای‍ران زم‍ی‍ن» «مشروطه‌خواهی ایرانیان (مجموعه مقالات)» «جاده ابریشم» «خاستگاه تاریخی ایل قاجار و ره آغاز ایل قاجار» اشاره کرد.

از این جامعه‌شناس و تاریخ‌نگار اخیراً اثری با عنوان «مصدق در دورۀ قاجار» منتشر شد. تکمیل‌همایون اثرِ دیگری به نام «ایران جان» از (انتشارات نگارستان اندیشه) را در آستانۀ رونمایی داشت. این اثر با مضمون «هویت ملی» به نگارش درآمد.

او در روز‌های اخیر  در بیمارستان طالقانی تهران بستری شده بود.

مراسم وداع با پیکر دکتر ناصر تکمیل‌همایون، ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه فردا پنجشنبه از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی (بزرگراه کردستان) برگزار می‌شود.

پیکر وی روزجمعه در شهر قزوین به خاک سپرده خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.