×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اعلام تعطیلی های استان قزوین پس از وضعیت نارنجی کرونایی


به گزارش کافه خبر قزوین،منوچهر حبیبی روز یکشنبه در ستاد مقابله با کرونای استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: این استان شرایط نسبتا پایداری دارد اما براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده وزارت بهداشت درمان و آموزش و پزشکی وضعیت شهرهای قزوین و تاکستان نارنجی شده است که امیدواریم با تلاش دوباره به وضعیت پایدارتری برسیم و برای این امر کار سختی در پیش داریم.

جانشین ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا در استان قزوین اظهار کرد: تجربیات ۱۴ ماهه کادر پزشکی، راهکارهای علمی به دست آمده برای مهار کرونا و تولید واکسن امیدواری می دهد که ظرف ماه‌های آتی شرایط بهتر شود تا ما بتوانیم بر این بیماری غلبه کنیم.

 حبییی بیان کرد: بی‌توجهی‌ها، عادی انگاری‌ها، بازارگردی‌ها و مهمانپذیری‌ها در ایام نوروز باعث شد که وضعیت ما تغییر رنگ پیدا کند و هم اکنون باید به دنبال راهکار باشیم. 

آغاز موج جدید کرونا جهش یافته در قزوین

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: موج جدید کرونا جهش یافته و موج چهارم با کشندگی بالا در حال شروع شدن است باید با تلاش مستمر مسوولان و  مردم پای کار بیایند و مصوبات ستاد را جدی بگیرند، در وضعیت نارنجی باید محدودیت‌های ویژه‌ای اعمال شود.

وی تاکید کرد: مسافرت به شهرهای نارنجی ممنوع است و اگر کسی مسافرت برود ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند؛ مسافرینی که وارد استان شدند نیز باید استان را ترک کنند .

حبیبی اضافه کرد: در هر شرایطی پلاک‌های غیر بومی در سطح ۲ شهرستان قزوین و تاکستان تردد غیرمجاز است و پلیس و دوربین ببیند باید جریمه کند، هر خودرویی با پلاک غیربومی که مجوز از فرمانداری نداشته باشد توسط نیروی انتظامی جریمه می‌شوند؛ مسیرهای منتهای به الموت شرقی و غربی نیز باید مسدود شود.

وی یادآور شد: محورهای  ورودی و خروجی این دو شهرستان نارنجی باید محدود و بسته شوند، محدودیت تردد شبانه نیز از ساعت ۲۱ به ساعت ۲۲ تغییر پیدا کرده است در واقع منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ اعمال می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات اداری با رعایت الزامات در فضای سربسته باید حداکثر۲۰ نفر باشد در این میان ادارات باید همکاری داشته باشند، همچنین برخی هیاتهای ورزشی به ویژه هیات دوچرخه سواری اقدام به برگزاری مسابقات با تجمع می‌کنند که مدیر کل ورزش و جوانان باید پاسخگو باشد و  مراسم ترحیم مربوط به این بخش نیز به سختی و با تاکید بسیار ما تعطیل شد.

حبیبی افزود: در شرایط کرونایی برگزاری هرگونه مراسم  به صورت جدی برخورد می‌شود.

رستوران ها به صورت “بیرون بر” فعالیت کنند

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا تالارهای پذیرایی تعطیل می شود و رستوران ها فقط به صورت بیرون بر فعالیت می‌کنند و ناظران از امشب باید نظارت کننند و هر رستوارنی که به صورت حضوری خدمات ارائه میدهند باید برخورد شود.

وی اظهار کرد: هتل‌ها نیز با یک سوم ظرفیت فعالیت کننند، سینماها و موزه ها باید تعطیل شود، مهدهای کودک و  کلیه باشگاه‌های ورزشی تعطیل می‌شود، کلیه مراسمات نیمه شعبان لغو شده و هر مراسمی که با تجمع همراه است باید تعطیل شود، مکان های تاریخی نیز به صورت کامل باید تعطیل باشد.

رسانه ها علاوه بر اطلاعات رسانی،هشدارها را مورد توجه قرار دهند

حبیبی تصریح کرد: کمیته اطلاع رسانی،شایسته است فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع را مد نظر قرار دهد که رسانه ها باید علاوه بر اطلاع رسانی، هشدارها را مورد توجه قرار دهند، مردم نیز باید برای حفظ سلامتی خانواده و اطرافیانشان از مسافرت پرهیز کنند.

وی یادآور شد: کرونا در کمین تعطیلات قرار دارد و ضربه میزند بنابراین باید نظارت ها را جدی بگیریم و روند تست گیری با سرعت باید ادامه پیدا کند؛ محور قزوین به تهران و رشت در حال حاضر پرترددترین محور کشور است در این ایام محور قزوین به رشت ۴۱۶ درصد افزایش تردد داشته اشت و قزوینی ها  بعد از تهرانی‌ها، کرجی ها و مشهدی بیشترین مسافرت را بشمال کشور داشتند بنابراین باید منتظر افزایش آمار باشیم.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین خاطرنشان کرد: الموت شرقی و الموت غربی نیز از مسافران تهرانی و شمالی سر ریز شده است، مجتمع های بین راهی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد این مجتمع ها به عنوان آلوده ترین مکان ها باید مورد بررسی قرار بگیرند و اگر رعایت نمیکنند باید تعطیل شود.

وی با اشاره به واکسیناسیون نیزتصریح  کرد: واکسیناسیون نیز باید به صورت شفاف صورت بگیرد و به صورت روزانه تعداد آن شفاف سازی شود،  اگر نیاز است تعداد مراکز تزریق واکسن افزایش پیدا کند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.