×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امید به فردا،کلید خوشبختی زوج هلالی/فعالیت‌های داوطلبانه به انسان هویت می‌بخشد

به گزارش کافه خبر قزوین،انگیزه اصلی شان کمک به دیگران است، بخش وسیعی از وقت و هزینه خود را صرف کارهای داوطلبانه می کنند و بسیاری از آن ها به دلیل رضایت و شوقی که دارند داوطلبانه کار می کنند؛ هنگامیکه از آن ها در مورد کارهای داوطلبانه می پرسی، می گویند این کار یک نوع عشق است که موجب می شود افراد نیازمند زیادی را درک کنیم و در این راه نه تنها به بسیاری از افراد کمک می شود بلکه مهارت های زیادی برای خود داوطلب دارد؛ همچنین در کار داوطلبی با مردم زیادی آشنا می شویم و حاضریم قسمتی از سهم زندگی خود را با آن ها شریک شویم.

5 دسامبرمصادف با 14 آذر را روز جهانی داوطلب نامیده اند، داوطلبانی که تا امروز زندگی خیلی ها را نجات داده اند و از تعداد زیادی حمایت کرده اند. روز جهانی داوطلب فرصتی است برای تمامی داوطلبان و سازمان‌های بهره‌مند از حضور این افراد تا در کنار یکدیگر تلاش‌ها و فعالیت‌های بشردوستانه خود را گرامی بدارند، ارزش‌های فعالیت داوطلبانه را با دیگران به اشتراک بگذارند و کار داوطلبانه را در میان افراد جامعه، سازمان‌های مردم‌نهاد، سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی ترویج کنند بر همین مبنا، کافه خبر قزوین گفتگویی صمیمی را با داوطلبان سازمان جمعیت هلال احمر استان قزوین ترتیب داده است.

در ابتدا خود را برای مخاطبان معرفی کنید؟

بختیاری:سهیلا بختیاری ۲۳ ساله متولد قزوین ،فارغ التحصیل رشته بهداشت عمومی از دانشگاه علوم پزشکی قزوین هستم.

چند سال است که در هلال تحمر استان قزوین فعالیت دارد؟


بختیاری: ششمین سال است با افتخار عضو جمعیت هلال احمر شده ام و با عنوان دبیر سابق کانون هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی قزوین، دبیر مجمع دانشجویی استان قزوین انجام مسئولیت کردم و در حال حاضر دستیار جوان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین هستم.

چه چیزی شما را جذب این فعالیت داوطلبانه کرد؟


بختیاری:علاقه ام به فعالیت در هلال احمر از همان دوران کودکی بوجود آمد. این علاقه به حدی بود که وقتی در تلوزیون اخبار فداکاری های اعضا جمعیت به خصوص در حوادث و سوانح پخش می شد با دقت بسیار بالایی این برنامه ها را تماشا می کردم.


با توجه به امکان وجود مشکلات فراوان پیش رو ، عکس العمل خانواده زمانیکه فهمیدند تصمیم به عضویت در این سازمان هستید چگونه بود؟


بختیاری: پدرم از عوامل اصلی علاقه ی من به هلال احمر بودند؛ چرا که خودشان عاشقانه فعالیت های این جمعیت رو دوست داشتند و دنبال میکردند، همین امر موجب سهل در انتخاب این تصمیم برای بنده شد. موقعی که قرار بود دبیر بشوم به پدرم گفتم: وارد این راه که میشوم، ممکن است زمان زیادی را از من بگیرد و در عین حال ممکن است نیاز به سفر در استان ها و شهرهای دور برای خدمت رسانی باشد؛ شما با این موضوع مشکلی ندارید؟ پدرم فقط با چند ثانیه مکث گفتند: شما در هلال احمر هر فعالیتی که انجام بدهید، نه تنها موافقم، بلکه خودم در حد توان پشتیبانت هستم.

از برنامه های که فعالیت داشتید بیشتر توضیح دهید؟


بختیاری: ما در کانون هلال احمر فعالیت های شاخص زیادی رو انجام دادیم که هر کدام به نوبه ی خودش جایگاه ارزنده ای به عنوان یک فعالیت داوطلبی  برای من دارد؛ برای مثال سیل لرستان که پیش اومد ما به صورت خودجوش در کانون دانشجویی دانشگاه تیم BHCU تشکیل دادیم و به مناطق سیل زده حرکت کردیم و خدمات بهداشتی درمانی ارائه کردیم و یا هنگام خشکسالی سیستان و بلوچستان در قزوین کمپین آموزشی مصرف صحیح آب تشکیل دادیم و در یکی از نقاط پرتردد شهر قزوین با مردم از خشکسالی و شرایط هموطنان در دوردست صحبت کردیم.

همچنین اردوهای جهادی فراوانی طی این سال ها برگزار کردیم؛ نمود واضحی از عشق به داوطلبی و کمک به همنوع داشت که به یاری مردم مناطق محروم می شتافتیم تا به آنها خدمات بهداشتی درمانی ارائه دهیم.

نفر دوم این خانواده آقای زاهد معصومی ۲۹ ساله و متولد ایلام و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت مالی است که از نحوه حضور خود در جمعیت هلال احمر و آشنایی با همسر خود می‌گوید.

در ابتدا خود را معرفی کنید؟

معصومی: زاهد معصومی ۲۹ ساله متولد ایلام و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت مالی هستم.

چند سال است که در سازمان هلال احمر استان فعالیت دارید؟

معصومی:۱۰ سال میشود که عضو داوطلب جمعیت هلال احمر هستم و همانند همسرم، علاقه به هلال احمر و فعالیت های داوطلبانه از سنین کم در وجودم ریشه دوانده است. تا حدی این برایم با ارزش بود که تمام فکر و ذکر و فرصت هایم در یک جمله خلاصه میشد. اکثریت دوستانم میدانند که داوطلب شدن برای کمک به هم نوع یکی از اتفاقات بزرگ زندگی من بود و ورود به این مسیر برای من برکات زیادی از جمله آشنایی با همسرم را در بر داشت.

در چه برنامه های حضور فعال داشتید ؟

معصومی: در برنامه های شهرستانی ، استانی و کشوری بسیاری فعالیت داشته ام و فعالیت هایی همچون یاری رساندن به سیل زدگان استان ایلام ، مشارکت در نجات زاگرس از آتش سوزی، خدمت رسانی به زلزله زدگان سر پل ذهاب، تشکیل و اعزام کاروان های نیکوکاری به مناطق محروم از جمله فعالیت هایی بود که شرکت داشته ام و ثمره این فعالیت ها انتخاب بنده به عنوان دانشجوی فداکار کشوری در سال ۹۸ شد که به عنوان یکی از افتخارات بزرگ در خاطرات سالهای اخیر بنده به ثبت رسید.


فکر میکنید که ازدواج ممکن است فعالیت شما را کمرنگ تر کند یا پر رنگ تر ؟


معصومی: بی شک به لطف خدا و به واسطه‌ی این وصلت و یکی شدن انگیزه ی ما برای پیش برد فعالیت های داوطلبی چندین برابر شده، در طرح و برنامه ها باهم مشورت میکنیم و تا جایی که نظراتمان شنیده شود به سازمان و جمعیت کمک میکنیم.

همچنین به دلیل علاقه مان به فعالیت های جهادی ، با خودمون قرار گذاشتیم هر وقت امکانش را داشتیم؛ در قالب اردو های جهادی و کاروان های سلامت به خدمت رسانی برای مردم در مناطق محروم کشورمان بپردازیم.

اگر یک خواسته از رئیس جمعیت هلال احمر استان داشته باشید، آن خواسته چیست؟

معصومی: خیلی دوست داریم بستری فراهم شود تا زوج های هلال احمری بیشتر باهم در ارتباط باشند و هلال احمر از دیدگاه هایی با جایگاه خانواده نگاه متاثرتری ایجاد شود و در این بعد هم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

چطور شد که با هم آشنا شدید؟


معصومی: هر دوی ما دبیران مجامع استان هایمان بودیم، به همین دلیل ناگزیر در جلسات و دوره های مشترک زیادی باهم حضور داشتیم. همین دوره های سازمان جوانان باعث آشنایی بیشتر ما از اخلاقیات و منش هم شد و بعد از اینکه بنده به خانم بختیاری پیشنهاد ازدواج دادم، پس از چندین روز فکر کردن خداروشکر نتایج خوب بود و جواب مثبت رو گرفتیم و با وجود مشکلات فراوان همچون مسیر دور ایلام و قزوین و همچنین تفاوت فرهنگ کردها و ترک ها، به لطف خدای متعال این وصلت شکل گرفت.


در کلام آخر چه چیزی شما را به ادامه مسیر فرامیخواند ؟


سهیلا بختیاری بیان می کند: فعالیت های داوطلبانه به انسان هویت میبخشد و بهترین زمان آن هم جوانی است که موجب خود سازی فرد میشود. روز داوطلب رو به همه اعضا جمعیت هلال احمر تبریک میگم و امیدوارم همگی بتوانند به بهترین شکل ممکن در این اجتماع مردمی، انجام وظیفه کنند.


زاهد معصومی نیز میگوید: زندگی ما یک زندگی هلالی است که خداروشکر دغدغه ی های اجتماعی به این زندگی پویایی بخشیده است. امیدوارم این کار خیر، قسمت همه ی جوان های هلال احمری باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.