×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اهدای بیش از سه هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی قزوین

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در گفتگو با کافه خبر قزوین از اهدای 3285 نسخه کتاب از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور به کتابخانه های عمومی این استان خبر داد و افزود: ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تقویت مجموعه‌سازی کتابخانه‌های عمومی، ایجاد حس همبستگی در میان مردم و ایجاد تعلق در تامین منابع کتابخانه‌ها، ترویج فرهنگ اهدای کتاب و کتابخوانی و اشاعه سنت حسنه اهدای کتاب، فرهنگ‌سازی به منظور اهدای کتاب‌های مفید و بلااستفاده موجود در منازل و ادارات،‌ از عمده ترین اهداف راه اندازی پویش « اهدای کتاب، اهدای دانایی» محسوب می شود. از این رو، جذب کتب اهدایی به کتابخانه های عمومی از سوی ادارات و نهادها قابل تقدیر است.


فاطمه محمدبیگی افزود: یکی از اهداف اداره کل کتابخانه های عمومی قزوین در تأمین منابع مورد نیاز کتابخانه‌های استان، علاوه بر سهمیه تخصیصی نهاد، استفاده از ظرفیت ناشران، سازمان ها و خیرین در اهداء مستمر منابع است.

وی ضمن قدردانی و تشکر از پیگیری میثاق گودرزی، مدیر کل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین، در جهت جذب کتب اهدایی از مجموعه کتابخانه ملی که در دو نوبت صورت پذیرفت، اظهار داشت: این اقدام برای نخستین بار در استان محقق گردیده است. وی همچنین خواستار مساعدت بیشتر سازمان اسناد و کتابخانه ملی به استان شد.


مدیرکل کتابخانه های عمومی بیان کرد: این کتاب ها از تازه های نشر می باشند و در رده های سنی کودک و نوجوان و کمک درسی و ادبیات، تاریخ، فلسفه و عرفان، بهداشت و ورزش، دفاع‌مقدس، دین، مهارت‌های خانه‌داری و علوم هستند که بعد از بررسی و تفکیک، بین کتابخانه‌های عمومی تازه تاسیس، روستايي، محروم و کتابخانه های که با کمبود منابع مواجه هستند، توزیع خواهند شد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.