×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازدید معاونین دادستان قزوین از اجرای طرح گشت‌ محله محور رضویون

به گزارش کافه خبر قزوین،دادستان عمومی و انقلاب قزوین در خصوص این بازدیدها و برنامه دادستانی در راستای اجرای طرح گشت‌های محله محور رضویون اظهار کرد: ریشه وقوع بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی، ناهنجاری‌های سطح جامعه است و برای پیشگیری از آن نباید از نقش آحاد جامعه و استفاده از ظرفیت بسیج که نهادی برآمده از درون جامعه است، غافل شد.

محمد قاسمی افزود: طرح گشت‌های محله محور رضویون در راستای ارتقا امنیت، پیشگیری از وقوع برخی جرایم و آسیب‌ها توسط عوامل پایگاه مقاومت بسیج محلات در حال اجرا است و تاکنون اقدامات و حضور آنها در سطح جامعه در راستای کاهش وقوع جرایم مؤثر واقع شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین،این مقام مسئول تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم بر اساس قانون اساسی یکی از وظایف قوه قضائیه است، اما این قوه به تنهایی و بدون مشارکت سایر نهادها نمی‌تواند در این امر مهم موفق عمل کند. در نتیجه، دستگاه قضائی از اقدامات تمامی دستگاه‌ها و نهادها، که در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی یاری‌رسان دستگاه قضائی هستند، حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

وی توضیح داد: استقرار و حضور گشت‌های محله محور بسیج در برخی نقاط آسیب‌پذیر شهری و در راستای پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی بخصوص سرقت، خرید و فروش مواد مخدر و… مؤثر بوده و قطعاً استمرار این طرح نتایج خوبی را در پی خواهد داشت و بدون‌شک دستگاه قضائی استان نیز از عوامل اجرای این طرح حمایت قضائی و پشتیبانی خواهد کرد و البته آموزش عوامل در مواجهه با جرایم و حل مسائل و مشکلات آنها در اجرای این طرح باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدی ولیزاده؛ معاون دادستان قزوین نیز در حاشیه این بازدیدها اظهار کرد: گشت‌های محله محور رضویون از سال ۹۶ توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح استان در حال اجرا است و بازدید از اجرای این طرح از برنامه‌های دادستانی قزوین است و قطعاً این بازدیدها ضمن آموزش و نظارت عملی، موجب افزایش روحیه در عوامل اجرای طرح خواهد شد.

وی افزود: طرح گشت‌های محله محور رضویون در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در استان عملیاتی شده و تاکنون ثمرات بسیار خوب و قابل تقدیر داشته و دستاورد اجرای این طرح آن است، که نقاط ضعف را مرتفع و نقاط قوت را ارتقا دهیم.

معاون دادستان قزوین ادامه داد: بسیجیان حاضر در این طرح با برخی مسائل و مشکلات از جمله آموزشی، اجرایی و عملیاتی مواجه هستند که ضروری است این مشکلات در نشست‌های تخصصی و مشترک مورد بررسی قرار گرفته و مرتفع شود، تا بدون دغدغه و با پشتوانه قانونی، ایفای نقش کنند.

ولیزاده در پایان بیان کرد: ظرفیت عظیم نیروهای بسیج می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و برقراری نظم و ارتقا امنیت با ثبات و پایدار در محلات نقش اساسی داشته باشد و می‌توانند در کنار پرسنل خدوم نیروی انتظامی در راستای پیشگیری و مقابله با جرایم از جمله سرقت به خوبی ایفای نقش کنند، تا امنیت پایدار در سطح محله‌های مختلف محقق شود.

گفتنی است؛ در این بازدید معاونین دادستان قزوین مهدی ولیزاده، علی فولیان، ابراهیم احمدی گودینی، یعقوب دادگر، فتح الله علی‌محمدی، سید جمال حسینی؛ دادیار دادسرای قزوین و همچنین فرمانده انتظامی شهرستان قزوین حضور داشتند و در چند اکیپ از محل استقرار تورهای ایست و بازرسی و عوامل گشت‌های محله محور رضویون بازدید کردند.

همچنین در بازدید از ایست بازرسی ورودی شهر اقبالیه که معاونین دادستان قزوین حضور داشتند، یک خودروی سواری با دستور قضائی متوقف شد که در حین بازرسی، از کیف یکی از سرنشینان این خودرو، حدود ۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شده است.
 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.